جزئیات شهادت دو  محیط بان در استان فارس / مظنونین تحت تعقیب هستند + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عصر دیروز درگیری دو شکارچی مسلح با نیروهای محیط بانی و همیاران محیط بان در پناهگاه حیات وحش دره باغ در شهرستان بوانات استان فارس منجر به شهادت یک محیط بان و یک همیار محیط بان و زخمی شدن یک همیار محیط بان دیگر شد.

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور درباره جزئیات این حادثه به خبرنگار رکنا گفت: روز جمعه ساعت ۱۸:۴۰ محیط بان محمد فرهمند به همراه دو همیار محیط بان یعنی آقایان رضا بهرامپور و علی اسدی مشغول گشت و پایش در پناهگاه حیات وحش دره باغ در شمال استان فارس بودند که از فاصله دور با دو شکارچی که مشغول شکار قوچ بودند، مواجه می شوند. محیط بان فرهمند بلافاصله از طریق بی سیم موضوع را به رئیس اداره محیط زیست شهرستان بوانات اطلاع می دهد، اما متاسفانه پیش از رسیدن نیروهای کمکی، شکارچیان به طرف محیط بان ما و همیاران محیط بان شلیک می کنند.

وی افزود: با وجود این که محیط بان فرهمند دستور ایست صادر می کند، اما شکارچیان بدون توجه به این دستور از فاصله دور اقدام به شلیک مستقیم به نیروهای محیط بانی می کنند که این اقدام باعث شهادت محیط بان فرهمند و همیار محیط بان بهرامپور می شود. همچنین همیار محیط بان اسدی نیز در این حادثه از ناحیه گلوله می خورد، اما خوشبختانه هم اکنون آقای اسدی در بیمارستان آباده بستری است و وضعیت مناسبی دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: هنوز هیچ کس در حادثه اخیر دستگیر نشده است، ولی نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست سرنخ‌هایی را از مظنونین این حادثه به دست آورده اند و امیدواریم که به سرعت ضاربان نیروهای محیط بانی و همیاران محیط زیست شهرستان بوانات استان فارس دستگیر شوند.

وی در پایان تصریح کرد: یک لاشه قوچ از محل حادثه کشف شده است و بنابراین تخلف شکار غیرمجاز و ورود به پناهگاه حیات وحش کاملا محرز است.

گفتنی است، پیگیری های رکنا از مسئولان اداره کل محیط زیست استان فارس نشان می دهد متاسفانه پناهگاه حیات وحش دره باغ که در ارتفاعات شمال استان فارس قرار دارد، فاقد دوربین و امکانات پایش تصویری است.

کدخبر: 785424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟