هشدار هواشناسی برای 21 استان از جمله تهران / بارش باران شدید و رعد و برق در راه است

به گزارش رکنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز گردوخاک نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب در بوشهر، خلیج فارس،‌ استان‌های البرز و تهران را فراگرفته است که باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود، مجدداً در روز جمعه با شکل‌گیری گردوخاک روی عراق شرایط برای انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور مهیا خواهد بود.

امروز در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده و شنبه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور به‌ویژه جنوب غرب و جنوب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات با گردوخاک همراه خواهد بود.

توصیف سامانه: تداوم وزش باد و گردوخاک

نوع مخاطره: گردوخاک، افزایش شاخص آلودگی هوا و وزش باد شدید

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/02/28: یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، مرکزی، کردستان، قم و تهران.

پنجشنبه 1401/02/29: آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، احتمال اختلال در تردد، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیاء از ارتفاعات.

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب‌پذیر، احتیاط در تردد برون‌شهری به‌ویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه‌کاره و عدم سمپاشی باغات و مزارع.

کدخبر: 781876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟