محاصر 7 زن در آتش سوزی ساختمان بارانا / عملیات ویژه آتش نشانان شیرازی

به گزارش رکنا، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی گسترده در ساختمان بارانا در میدان زرگری شیراز خبر داد.

محمد هادی قانع سه شنبه شب در جمع خبرنگاران، گفت: این حادثه ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه روی داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه‌های ۲، ۲۰ ۴ و ۵ به همراه خودروهای پشتیبانی را به سمت میدان زرگری روانه کرد.

قانع اظهار داشت: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه کلینیک زیبایی در طبقه نهم این ساختمان آغاز و دود ناشی از آن به راهروها و طبقات دیگر نفوذ کرده بود.

وی افزود: با بررسی اولیه تیم عملیاتی حاضر در محل مشخص شد تعدادی از شهروندان در محل حادثه محبوس شده و به دلیل شدت دود گرفتگی قادر به خروج از محل نبودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از لوله‌های آبرسانی، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

وی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به دستگاه‌های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به محل حادثه، اقدام به نجات نفرات کردند.

قانع خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملاً خاموش کردند و در عملیات جستجو نیز ۷ خانم را به سلامت از محل خارج و به محلی امن انتقال دادند.

گفتنی است؛ خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از افراد حاضر آسیبی وارد نشد و پس از ایمنی کامل محل و تخلیه کامل دود مأموریت پایان یافت.

 

کدخبر: 779190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟