نگاهی به مرگ های خاموش در استخرهای ممنوعه!

به گزارش رکنا، در سی ام فروردین ماه سال جاری مرگ تلخ یک جوان 25 ساله در یک استخر ذخیره آب کشاورزی در فاروج رقم خورد. از آن جایی که روی بدن این بیمار نشانه های ضرب و جرح دیده نمی شود، علت فوت وی همچنان در دست بررسی است. روز گذشته نیز متاسفانه در حادثه ای تلخ و مرگبار، پیکر دو جوان کرمانی در حالی از استخر ذخیره آب کشاورزی بیرون کشیده شد که جان خود را از دست داده بودند. عمق دردناک بودن این فاجعه به حدی بود که سرپرست سازمان آتش نشانی کرمان از مالکان و مسئولان این استخرها درخواست کرد تا در اطراف آن ها حفاظ و تابلوی خطر و شنا ممنوع نصب کنند.

تیرماه سال گذشته نیز یک جوان 20 ساله در بوئین زهرا به علت شنا در استخرهای کشاورزی جانش را از دست داده بود. در 21 خرداد ماه سال گذشته نیز یک مرد جوان در شاهرود جانش را در یک استخر لاستیکی کشاورزی که مملو از گل و لای و آب سنگین بوده از دست داده و عملیات بیرون کشیدن جسدش ساعت ها به طول انجامید.

در سال 99 نیز 5 نفر در شاهرود جان خود را به خاطر شنا در استخرها و حوض های کشاورزی از دست داده اند و تمامی این آمارها تنها بخش کوچکی از حوادث دلخراش این حوزه هستند.

بی توجهی به هشدارها

اکثر استخرهای کشاورزی به منظور جلوگیری از هدر رفت و نشت آب با دیوارهایی شیبدار از جنس نانو ساخته می شوند. به دلیل تند بودن شیب این دیوارها در صورت گیرافتادن، امکان نجات پس از غرق شدن ، تقریبا غیرممکن است. با وجود تهدیدها و هشدارهای فراوان باز هم عده ای از مردم به هوای شنای تابستانه، تفریح و یا بی احتیاطی در این استخرها غرق می شوند و جان خود را از دست می دهند. حال، سوال این است که چرا مردم خطرات شنا در استخرهای کشاورزی را جدی نمی گیرند؟

کدخبر: 777077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟