آخرین جزییات از سقوط مرگبار پاراگلایدر در مریوان / خلبان 14 ساله گواهینامه نداشت! + فیلم
حجم ویدیو: 4.66M | مدت زمان ویدیو: 00:00:38

به گزارش رکنا، کامران رحیمی رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان در مورد جزئیات این خبر اظهار کرد:  ساعت ۲۰ روز یکشنبه یک مورد سقوط پاراگلایدر در سایت پروازی مشرف به دریاچه زریوار گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های فوریت پزشکی بلافاصله به محل اعزام شدند و خلبان و مسافر آن را که به شدت مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل کردند.

رحیمی تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه مسافری به نام برهان رازدار ۲۵ ساله اهل شهرستان مریوان به دلیل شدت جراحات و خونریزی داخلی در ساعت ۲۰ در بیمارستان جان خود را از دست داد.

سقوط پاراگلایدر در مریوان

رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان گفت: خلبان نیز به نام ژوبین اسد رخ ۱۴ ساله اهل شهرستان مریوان از ناحیه پا دچار شکستگی شد و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت.

رحیمی خاطرنشان کرد: خلبان که فردی نوجوان و فرزند مربی پارگلایدر است فاقد مجوز پرواز بوده و به صورت غیرقانونی اقدام به پرواز کرده است و باعث کشته شدن یک نفر و مصدومیت خودش شد.

وی تصریح کرد: کسانی که دارای مدارک قانونی شامل بیمه، گواهینامه پرواز و تجهیزات به روز منطبق با استاندارد‌های لازم باشند مجوز پرواز دارند.

مجوز پرواز پاراگلایدر در مریوان

به گفته وی، خلبان هیچکدام از مدارک لازم و قانونی را نداشت و پدرش که مربی و مدارک لازم را دارد مجاز به پرواز بود و ما هم بار‌ها به کسانی که فاقد مجوز‌های قانونی هستند تذکر داده ایم که نباید اقدام به پرواز کنند.

به گفته وی، در حال حاضر در شهرستان مریوان تنها 3 نفر مجوز پرواز پاراگلایدر را دارند.

رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان گفت: نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان نیز مبنی بر ممنوع بودن پرواز برای کسانی که فاقد مجوز قانونی هستند به دست ما رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان تذکر‌های لازم را در این راستا اعلام کرده و پرواز دیروز نیز که منجر به این حادثه تلخ شد بدون اطلاع ما بوده است.

کدخبر: 772244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟