خانم راننده سرویس مدرسه اشک همه را در مازندران در آورد + عکس و جزییات

به گزارش خبرنگار رکنا، زهرا بیلقانیان زنی 37 ساله و دارای دو فرزند بود که عمرش برای رسیدن به سال جدید، قد نداد و با مرگش موجب نجات چند بیمار شد.

تصادف تلخ سرویس مدرسه در جاده محمودآباد

زهرا راننده سرویس یک مدرسه در آمل بود. او در واپسین روزهای سال 1400، زمانی که در جاده محمودآباد مغول در حال رانندگی بود با یک خودرو از رو به رو تصادف کرد و بلافاصله بیهوش شد. به غیر از او یک دانش آموز دیگر نیز دچار مجروحیت شد. طولی نکشید که پلیس و عوامل اورژانس خود را به صحنه تصادف رساندند.

معصومه خواهر زهرا این گونه ماجرای تصادف را شرح داد: خواهرزاده ام با من تماس گرفت و گفت که مادرش تصادف کرده و در بیمارستان 17 شهریور آمل بستری شده است. آن موقع در تهران بودم و به سختی توانستم خود را به شمال برسانم.

باور حقیقت مرگ مغزی زن جوان

وی افزود: پزشکان در همان ابتدا اعلام کردند که خواهم دچار مرگ مغزی شده، ولی پذیرش این موضوع برای ما بسیار سخت بود و تصمیم گرفتیم منتظر بمانیم تا شاید شرایط او تغییر کند.

خواهر زهرا ادامه داد: 7 سال پیش پدرمان را از دست داده بودیم و باور مرگ زهرا برایمان شدیدا تلخ و دشوار بود. با این وجود پزشکان خیلی زود، پیشنهاد اهدای عضو را با ما مطرح کردند ولی گفتن آن به مادرمان از هر کاری سخت تر بود.

معصومه توضیح داد: حسن فرزند ارشد زهرا 16 ساله است، ولی با این وجود نسبت به اهدای عضو ابراز رضایت کرد و تلاش کرد تا مادرم را نیز برای پذیرش این کار، قانع کند. از آنجایی که زهرا پیش از مرگش گفته بود که اگر روزی چنین اتفاقی برای او بیفتد دوست دارد با اهدای اعضای بدنش جان چند نفر را نجات دهد، سایر اعضای خانواده نیز رضایت دادند.

نخستین اهدای عضو قرن

سرانجام، پس از آنکه اولیای دم، راضی به اهدای عضو این بیمار مرگ مغزی شدند، عمل های پیوند عضو با موفقیت انجام پذیرفت.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستانی سینا، گفت: پس از رضایت اعضای خانواده بیمار مرگ مغزی، کادر درمان بیمارستان سینا کبد و کلیه های زهرا را به بیماران نیازمند پیوند زدند.

کدخبر: 771549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟