چشمان فاطمه کوچولو می میرند / کمک کنید + فیلم سرنوشت تلخ دختربچه مریوانی
حجم ویدیو: 39.81M | مدت زمان ویدیو: 00:05:27

بینایی فاطمه خورتن دخترخردسال این روزها تنها دغدغه پدر ومادرش است. والدین فاطمه خورتن در دوماهگی او متوجه شدند بینایی او مشکل دارد. بینایی فاطمه خورتن از یک بیماری ژنتیکی شکل گرفته است. حالا پدر فاطمه خورتن می گوید شاید در خارج از کشور بینایی او بازگردد و این تنهاامید خانواده فاطمه خورتن برای برگشتن بینایی اوست.

به گزارش رکنا، دخترش که به دنیا آمد ،انگار خدا تمام دنیا را به او داد. تا 2 ماهگی همه چیز بر وفق مراد او و همسرش بود تا اینکه حس مادرانه همسر مرد جوان بو برد که چشمان فاطمه کوچولو مشکل دارد. مشکلی که باعث شد خنده روی لبان مدرک خورتن و همسرش خشکید.

مُدرک پدرفاطمه در گفت وگو با رکنا اینطور می گوید: وقتی دخترم 2 ماه شد ، همسرم گفت فاطمه موقع شیر خوردن مرا نگاه نمی کند و مدام دستانش روی چشمانش است. گفت نگران هستم که خدایی ناکرده فاطمه در بینایی مشکل داشته باشد.ابتدا توجه نکردم و با خودم گفتم حساسیت های مادرانه است.

او ادامه می دهد:  دخترم فاطمه را نزد یک متخصص چشم بردیم، او پس از معاینه گفت متاسفانه دخترتان دچار بیماری لبر شده است. تا آن روز حتی یک بار هم نام این بیماری به گوشمان نخورده بود. بعد از آن روز بود که فهمیدم این بیماری ژنتیکی است و ابتدا چشمان بیمار تار می بیند و به مرور زمان به صورت کامل بینایی اش را از دست می دهد.

فاطمه خردین

از مریوان تا تهران برای بینایی چشم فاطمه

این سرآغاز ماجرایی عجیب و غریبی بود، ماجرایی که نشان از نابینایی فاطمه خردسال می داد.پدر فاطمه می گوید: پزشک مریوان به ما گفت به تهران بروید. نامه ای نوشت و ما به بیمارستان فارابی تهران آمدیم. با کلی امید و آرزو از مریوان راهی تهران شدیم. اما متاسفانه پزشک تهران هم همین حرف ها را به ما زد و گفت هیچ امیدی به بازگشت بینایی دخترمان وجود ندارد

فاطمه خردین

هنوز به بینایی چشم فاطمه امیدوار هستیم

پدر فاطمه می گوید: در اینترنت درباره بیماری چشم دخترم خیلی مطالعه کردم. بعضی ها نیز به ما گفتند در کشورهایی مثل آلمان با ژن درمانی مشکل بینایی دخترم را برطرف می کنند و او می تواند ببیند. اما این فرضیه ها فقط درحد جست وجوی اینترنتی است. واقعا اگر کسی گزارش دخترم را گوش می دم و می خواند اطلاعات دقیقی از این بیماری در اختیارم بگذارد. اگر در کشور خودمان پزشکی وجود دارد که می تواند به دخترم کمک کند.

او ادامه می دهد: اگر در کشوری مثل آلمان دخترم را بتوانند درمان کنند، هزینه زیادی دارد. در هر صورت فقط در این دنیا یک آروز دارم، آن هم  بهبود چشمان فرزندم است.

کدخبر: 766310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟