ساعتی پایانی شب گذشته برخی رسانه‌ها از شنیده شدن صداهای مهیب شبیه به انفجار و ضدهوایی در غرب کشور خبر داده‌اند.

گزارش‌های از شنیده شدن صدای مهیب در شهرستان اسدآباد در استان همدان منتشر شده است.

هنوز مشخص نیست که منبع و علت صدای مهیب چه بوده است اما براساس گزارش‌ها شدت صدا در بعضی جاها به حدی بوده که در و پنجره‌های خانه هم لرزیده است و مردم را به بیرون از خانه کشانده است.

گفته می‌شود این صدای مهیب در همدان و برخی مناطق کرمانشاه و کردستان نیز شنیده شده است.

صابرین نیوز در خبری تایید نشده مدعی شد صدای انفجار در کرمانشاه، سنندج و همدان، در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید است که به تازگی به زرادخانه نیروهای مسلح ایران پیوسته اند.

طبق این خبر، این سامانه‌های پدافندی به تازگی تحویل یگان‌های عمل‌کننده در غرب کشور شده‌اند. این تمرین‌های ناگهانی و شبانه بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است.

توضیحات فرماندار اسدآباد

سعید کتابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه صدایی در حول و حوش ساعت ۲۴ شنیده شد اظهار کرد: ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است، اما این امکان رد شد.

وی افزود: هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم.

فرماندار اسدآباد تصریح کرد: در حال حاضر نیز دستگاه‌های خدمات رسان در حال بررسی هستند و با تمام روسای ادارات در تماس مستقیم هستم و بحثی در جایگاه‌های سوخت نیز رخ نداده است.

وی با تأکید بر اینکه امکان اینکه صدا از شهری دیگر رسیده باشد و یا زلزله باشد هم وجود دارد که در حال پیگیری هستیم خاطرنشان کرد: زلزله‌نگاری هم بررسی شد، ستاد بحران در حال پیگیری است اما تا کنون هیچ گزارشی دال بر اینکه اتفاق خاصی در شهرستان رخ داده باشد، نرسیده است.

منشاء صدای انفجار شب گذشته چه بوده است؟

در خبری دیگر به گزارش ایسنا، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفته است: تا این لحظه احتمال می‌دهیم منشاء صدای انفجار شب گذشته مروبط به برخی اقدامات آموزشی بوده باشد.

مهدی باب‌الحوائجی بیان کرد: در پی شنیده شدن صدای مهیب انفجار در یکی از شهرستانهای استان همدان در شب گذشته، همه دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به دستور استاندار بسیج شدند تا منشاء این صدای انفجار را بیابند.

وی اضافه کرد: پیگیری‌ها نشان داد در استان همدان انفجاری رخ نداده و صدای شنیده شده مربوط به استانهای همجوار بوده است، در این راستا استاندار همدان با استانداران استانهای همجوار تماس گرفته تا اگر انفجاری در این استانها رخ داده و نیاز به کمک همدان است نیروهای استان وارد عمل شوند که خوشبختانه این استانداران نیز اعلام کردند استانهای آنها  در امنیت کامل به سر می‌برد.

باب‌الحوائجی اظهار کرد: احتمال ما تا کنون این است که این صدا مربوط به برخی از اقدامات آموزشی بوده که احتمال قریب به یقین این موضوع درست است و وزرات کشور در حال پیگیری و رصد بوده تا منطقه آموزشی به سمع و نظر مردم برسد.

کدخبر: 762708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟