ایثار معلمی که به جای استراحت در بستر آموزش آرمید + عکس

 حسن آقایی معلم مدرسه روستایی بی بی سیدان سمیرم، مدتی است که بخاطر بیماری دیسک کمر زمین‌گیر شده و مسافت ۵۰ کیلومتری روستا را با همراهی همکاران در کلاس درس حاضر می‌شود تا در بستری از درد تعلیم علم کند و مشق عشق و ایثار در دفتر دانش آموزان حک کن.

به گزارش رکنا، آن‌گاه که واژه‌ها در کنار هم قد می‌کشیدند تا معنای ایثار را بر لوح زندگی حک کنند من در کودکانه‌هایم از حضورت درس می آموختم، وقتی پای رفتن نبود و از شدت درد در بستری از تعهد آرمیده بودی و چون چراغی در سرمای سوزان زمستان گرما‌بخش محفل دانش بودی.

معلم مدرسه روستای بی‌بی سیدان سمیرم مدتی است با غلبه درد ناشی از دیسک کمر ایستاده در کلاس حاضر نمی‌شود بلکه آرمیده در بستری از درد، مشق عشق می‌کند.

عشق و تعهد به کار، معلم و دانش‌آموزان مدرسه را چون چراغی در سرمای سوزان زمستان گرد هم آورده تا گرمابخش محفل دانش باشد و دانش‌آموزانی که کلاس را فرش راهش کردند و گرداگرد معلم پروانه وار جمع شده‌اند تا از روشنایی شمع وجودش بهره‌مند شوند.

علم و مدیر مدرسه شهید احمدعلی دوستکام روستای بی‌بی سیدان از بخش پادنای سفلی با وجود بیماری دیسک کمر، مدرسه و کلاس را تعطیل نکرد و خوابیده در بستر درد به دانش آموزان تعلیم علم می‌دهد.

و این میسر نیست مگر با همکاری و همراهی دانش‌آموزان و همکارانی که چون اعضای یک پیکر و یک خانواده این درد را تحمل می‌کنند و حسن آقایی هر روز با کمک و همیاری همکارانش مسافت ۵۰ کیلومتری را تا روستا می پیماید تا دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند.

آقایی که مدیر و معلم مدرسه است هشت دانش‌آموز چند پایه دارد و با توجه به وجود بیماری کرونا و آموزش آنلاین کار تدریس و آموزش در این روستا را تعطیل نکرد زیرا دانش‌آموزان اینترنت پر سرعت کافی برای برقرای ارتباط با معلم خود به صورت آنلاین ندارند .

معلم فداکار   به مدت سه سال است که در مدرسه شهید احمدعلی دوستکام روستای بی‌بی‌سیدان انجام وظیفه می‌کند و ارتباط بین دانش‌آموزان و معلم باعث شده که با وجود درد و بیماری، تدریس و حضور در کلاس حتی در شرایط سخت را تعطیل نکند.

هر چند می توانست با زمین‌گیر شدن ناشی از بیماری در خانه بماند و استراحت کند ولی تعهد و عشق به دانش آموزان او را بر سر کلاس درس حاضر کرده و می‌گوید: اگر بیماری ادامه داشته باشد حاضرم با همین شرایط بر سر کلاس حاضر شوم و به دانش‌آموزان درس بدهم .

فاطمه نجفی

کدخبر: 762083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟