هشدارهای هواشناسی / بارش برف و باران در این استان ها ادامه دارد

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز  در برخی مناطق شرقی ابرناکی، وزش باد گاهی بارش پراکنده و در شرق کشور وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گزارش رکنا، از اواخر وقت امروز و طی روز دوشنبه در هرمزگان،‌ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این دو روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما روی می‌دهد و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است. تا سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلایندة‌ها پیش بینی شده است.

 هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۰/۰۵؛ بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها

روز چهارشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور در برخی مناطق استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، بوشهر،‌فارس،‌ شرق کرمان،‌ هرمزگان،‌ دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور بارش باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطقی از کرمان، شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان،‌خراسان جنوبی، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و شرق خوزستان بارش روی می‌دهد.

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه 1400/10/05

زمان پایان: پنج‌شنبه 1400/10/09

نوع مخاطره: سکون نسبی در جو و افزایش غلظت آلاینده ها

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/10/05 : تهران.

دوشنبه 1400/10/06 : تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز.

سه‌شنبه 1400/10/07 : تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد.

چهارشنبه 1400/10/08 : تهران، کرج، اراک و مشهد.

پنجشنبه 1400/10/09 : تهران، کرج، اراک و مشهد.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: پرهیز از رفت وآمد غیر ضروری در سطح شهرها، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیتهای فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها.

کدخبر: 755310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟