روز بدون مرگ کرونایی در این 4 استان ایران + اسامی شهرها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه تعداد موارد مثبت دربخش بستری و سرپایی ۱۶ مورد گزارش شده است، گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان همدان نداشتیم.

دکتر محمد طاهری بیان کرد :تعداد مراجعین سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۵ نفر بوده است که از این تعداد ۳۵ نفر در بخش عادی و ۹ نفر در بخش آی سی یو بستری شدند و حال ۳۲ نفر هم وخیم گزارش شده است.

ثبت روز بدون فوتی کرونایی در گیلان

رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۵۰ بیمار جدید کرونا در استان بستری شدند، گفت: در روز گذشته هیچ فوتی کرونایی در گیلان ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: هم اکنون ۲۰۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۰ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شده اند، گفت: گیلان همچنین در روز گذشته هیچ مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت نکرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه روند نزولی کرونا در سایه رعایت شیوه نامه‌ها و توجه به واکسیناسیون تداوم می‌یابد، افزود: شهروندان نباید نسبت به خطرات کرونا عادی انگاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۳۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، اضافه کرد: هفت نفر امروز به این بخش منتقل شدند.

مهرابیان با تأکید بر اینکه گیلان در زمینه واکسیناسیون در رتبه اول کشور قرار دارد، تصریح کرد: هم اکنون ۴۶۳ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان و ۲۱۷ پایگاه در شهرستان رشت فعال هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۶ درصد شهروندان گیلانی هنوز دُز نخست واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، تأکید کرد: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا و ناشناخته بودن خطرات آن شهروندان باید هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

ناکامی کرونا از گرفتن قربانی در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در چهارمحال و بختیاری گزارش نشد.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی، سرپایی و بیمارستانی چهارمحال و بختیاری مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

او افزود: در شبانه روز گذشته، نتیجه تست ۱۹ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۴ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی اضافه کرد: هم اکنون ۸۴ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۱ نفر مثبت قطعی و بقیه در انتظار پاسخ نتایج آزمایش‌ها برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

او اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به یک هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

شیرانی تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

سیدعلیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند که از این تعداد ۷ نفر بستری شدند.

وی گفت: در مجموع ۶۴ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که ۳۴ مورد مربوط به کاشان و ۳۰ مورد مربوط به آران و بیدگل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه نفر از کل بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بستری شدند که دو نفر مربوط به کاشان و یک نفر مربوط به آران و بیدگل هستند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در شهرستان کاشان و شهرستان آران و بیدگل ثبت نشده است.

مروجی در خصوص آمار واکسیناسیون گفت: تاکنون میزان واکسن تزریق شده در دوز اول ۷۸.۴۳ درصد و در دوز دوم ۶۶.۶۱ درصد بوده است.

 

کدخبر: 752040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟