بازداشت فریبا بی دندان با اعتراف علی - گ در مشهد

به گزارش رکنا،  اولین باند سرقت در اواخر آبان گذشته زمانی متلاشی شد که نیروهای تجسس کلانتری سپاد مشهد از طریق منابع و مخبران محلی به اطلاعاتی از یک باند سرقت دست یافتند که قرار بود خودروی پژو پارس سرقتی را به مبلغ 13 میلیون تومان به ضایعاتی بفروشند تا لوازم آن را اوراق کنند.

 با این اطلاعات، بلافاصله گروه ورزیده ای از نیروهای تجسس با دستور سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند.

آنان در اولین مرحله از عملیات و با کسب مجوزهای قضایی، محل قرار سارقان را به محاصره درآوردند. هنگامی که سارقان برای فروش خودرو به بولوار کشاورز آمدند ناگهان در چنگ نیروهای انتظامی گرفتار شدند و به مقر انتظامی انتقال یافتند.

به محض ورود دزدان خودرو به کلانتری، آن ها مورد شناسایی قرار گرفتند چرا که یکی از سارقان سابقه دار چندین بار دیگر توسط نیروهای تجسس دستگیر شده  بود و سوابق متعدد سرقت داشت.

در بررسی خودرو پژو پارس مشخص شد که پلاک های خودرو نیز سرقتی است ،به همین دلیل «علی –گ» (متهم 28 ساله) زیر نظر ستوان قرایی (رئیس تجسس کلانتری سپاد) مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت و اعتراف کرد که پژو پارس را از مقابل منزلی در بولوار صیاد شیرازی سرقت کرده است.

این متهم که 7 فقره سابقه کیفری دارد در ادامه اعترافاتش به سرقت پلاک خودروی پژو پارس از بولوار آیت ا... عبادی نیز اشاره کرد و گفت: با همین خودروی سرقتی به منطقه قاسم آباد رفتم و در آن جا نیز قطعات خودروهای دیگر را به سرقت بردم. ، ماموران تجسس بی درنگ همدست 45 ساله وی را هم مورد بازجویی قرار دادند که مشخص شد در سرقت ها زنی میان سال با آن ها همکاری می کند.

«مهیار» (متهم دیگر پرونده) گفت: من در پاتوق استعمال مواد مخدر با «علی – گ» آشنا شدم. او با خودروی پژو پارس سرقتی به پاتوق آمده بود و از من خواست برای فروش آن مشتری پیدا کنم که من هم فردی را به او معرفی کردم که قرار بود خودرو را اوراق کند و به ضایعاتی بفروشد اما در محل قرار دستگیر شدیم.

فریبا بی دندان کارتن خواب بود!

بنابراین گزارش، ماموران تجسس در ادامه این عملیات به سراغ زنی رفتند که در سرقت ها با «علی – گ» همکاری می کرد؛ اما او در پاتوق بولوار صیاد شیرازی حضور نداشت و تنها یکی دیگر از اعضای این باند که لوازم سرقتی را می فروخت، دستگیر شد. بررسی های بیشتر نشان داد که آن زن معروف به «فریبا بی دندان» است که جا و مکانی ندارد و در پاتوق های مختلف استعمال مواد مخدر سرگردان است.

به همین دلیل دامنه تحقیقات درباره سرقت های احتمالی دیگر اعضای این باند گسترش یافت و بدین ترتیب شاکیان دیگری که اموال مغازه، منزل و خودروی آن ها مورد دستبرد قرار گرفته بود با حضور در کلانتری ، «علی- گ» را شناسایی کردند و او نیز به سرقت های دیگر اعتراف کرد.

سرقت پراید از الهیه

ماموران گشت کلانتری سپاد مشهد هنگام انجام وظیفه در منطقه اسماعیل آباد به یک دستگاه پراید 141 مشکوک شدند و شماره خودرو را استعلام کردند. بررسی ها بیانگر آن بود که پراید مذکور دارای سابقه سرقت است به همین دلیل ماموران راننده پراید را به کلانتری انتقال دادند.

این متهم که «محمد-الف» نام دارد در بازجویی ها ابتدا هرگونه سرقتی را انکار کرد و مدعی شد، خودرو را به صورت امانت از دوستش گرفته است؛ اما وقتی نیروهای انتظامی از طریق سیستم اطلاعات پلیس، مالک خودرو را به کلانتری دعوت کردند، او فیلم دوربین مداربسته ای را به ماموران داد که به طور واضح نشان می داد این متهم 25 ساله با شگردی خاص و با همدستی یکی از دوستانش وارد پارکینگ منزل مسکونی در منطقه الهیه مشهد می شود و خودرو را به سرقت می برد. او که دارای چند فقره سابقه موبایل قاپی و سرقت قطعات خودرو بود در ادامه بازجویی ها گفت: با همدستم سه روز قبل در یک پاتوق استعمال مواد مخدر آشنا شدم و خودرو را به سرقت بردیم تا آن را اوراق کنیم و با فروش قطعات آن مواد مخدر بخریم!

پراید اوراق نشد!

ماموران کلانتری سپاد مشهد سومین باند سرقت خودرو را هنگامی متلاشی کردند که فردی با پلیس 110 تماس گرفت و هراسان و نگران از سرقت خودرو اش در منطقه دروی خبر داد. با دریافت این خبر بلافاصله نیروهای گشت خودرویی عازم منطقه دروی شدند؛ اما هنوز به مقصد نرسیده بودند که پرایدی را در حاشیه خیابان مشاهده کردند.

دو جوان با سرعت مشغول باز کردن قطعات خودرو بودند که ماموران متوجه شدند پلاک پراید همان شماره ای است که دقایقی قبل به پلیس گزارش شد . آن ها بی درنگ در کنار خیابان توقف کردند و حلقه های قانون را بر دستان دو جوان گره زدند . سارقان که مات و مبهوت مانده بودند به مقر انتظامی منتقل شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.بررسی های افسران تجسس نشان داد که دو سارق مذکور از دزدان سابقه دار هستند که به تازگی با یکدیگر آشنا شده اند و قرار بود با سرقت خودرو ، قطعات و لوازم آن را برای تهیه مواد مخدر صنعتی به فروش برسانند و به طور مساوی بین خود تقسیم کنند.

اوراق پیکان در منزل

در همین حال نیروهای کلانتری خلق آباد مشهد نیز در پی یک‌سری فعالیت های اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد یکی از سارقان حرفه ای مشغول اوراق کردن خودروی سرقتی است. به همین دلیل ماموران بلافاصله عازم روستای گنبد شدند و جوانی به نام «قاسم- الف» را در حالی داخل منزل مسکونی دستگیر کردند که مشغول باز کردن قطعات خودروی پیکان بود.

ماموران در بازرسی از این مکان ، مقادیر زیادی لوازم سرقتی خودروهای اوراق شده را به همراه اموال مسروقه دیگر کشف کردند که از باغ ویلاها مورد دستبرد قرار گرفته بود.

با حضور مال باختگان در کلانتری بسیاری از اموال سرقتی شناسایی شد و عملیات ماموران برای دستگیری افراد دیگر مرتبط با این سارق حرفه ای ادامه یافت.

سجادپور

کدخبر: 748426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟