کشف  مین ضدخودرو و بمب خوشه‌ای در سرپل‌ذهاب

به گزارش رکنا، جانشین فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: یک قبضه مین ضد خودرو و یک عدد بمب خوشه‌ای عمل نکرده در منطقه عمومی قره‌بلاغ از توابع این شهرستان روز یکشنبه توسط یک نفر کاسب محلی کشف شد. سرهنگ محمد رستمی روز یکشنبه

افزود: این کاسب محلی بلافاصله موضوع را به نیروهای نظامی گزارش کرده و تیم پاکسازی و خنثی سازی سریع در محل حضور یافته و پس از خنثی سازی منطقه را پاکسازی کردند.

وی اظهار داشت: کشف بمب ها و مهمات عمل نکرده در شهرستان های مرزی و دستکاری آن همواره موجب وارد آمدن خسارات جانی به مردم مناطق مرزی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: نیاز  است در برخورد با این گونه مهمات عمل نکرده از دستکاری آن خودداری کرده و موضوع را برای خنثی سازی و جلوگیری از بروز حوادث غیرقابل جبران به نیروهای نظامی مستقر در شهرستان گزارش شود.

    با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از ز مین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، واقع شده و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

از مجموع ۴۸ کیلومتر نواری مرزی سرپل ذهاب با عراق، هم اکنون ۱۵ کیلومتر از نوار مرزی در جوار روستاهای قلمه، بیشکان، هاوان و باویسی از توابع این شهرستان، آلوده به مین و مهمات عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی است.

 

کدخبر: 748004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟