روز خونین در مشهد / 13 زن و مرد از مرگ بازگشتند

 اولین حادثه که صبح پنجشنبه به آتش‌نشانی مشهد اعلام شد، کسی فکر نمی‌کرد که امدادگران این سازمان تا صبح جمعه به صورت متوالی باید در چندین عملیات ناشی از تصادف در مشهد و حوالی شهر حاضر شوند. عملیات‌های بیست‌و‌چهارساعته‌ای که منجر به نجات جان 13شهروند شد.

آتش‌نشانان ناجی 13شهروند شدند

به گزارش رکنا، اولین حادثه صبح پنجشنبه به سامانه 125آتش‌نشانی مشهد گزارش شد. تماس گیرنده اعلام کرد که یک خودرو سواری بر روی پل حافظ واژگون شده و علاوه بر ترافیک گسترده، منجر به محبوسی دو نفر از سرنشینان خودرو شده است.

با اعلام گزارش بلافاصله امدادگران راهی محل شدند و پس از خروج از دل ترافیک ناشی از حادثه، زمانی به صحنه رسیدند که با وجود خطر انفجار به علت نشت احتمالی بنزین شهروندان زیادی در محل تجمع کرده بودند. امدادگران با رعایت نکات ایمنی، اقدام به برش بدنه این خودرو کردند و توانستند دو مصدوم گرفتار در خودرو را نجات داده و برای درمان تحویل اورژانس پزشکی بدهند.

دومین حادثه‌ای که امدادگران را به محل کشاند در جاده سنگ‌بست به مشهد رخ داد و با توجه به نزدیکی حادثه به مشهد، آتش‌نشانان مشهدی به محل اعزام شدند.

با حضور امدادگران مشخص شد که دو خودرو پراید و تیبا به دلایلی نامعلوم با یکدیگر برخورد کرده‌اند که چهار نفر از سرنشینان این خودروها درون آهن‌پاره‌های ناشی از این تصادف سخت، گرفتار شده‌بودند.

آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی اقدامات خود را آغاز کردند و توانستند چهار فردی که درون خودرو محبوس و مصدوم شده بودند را نجات دهند. مصدومان برای درمان تحویل اورژانس شدند.

زیرگذر جمهوری اسلامی که بولوارهای شهید منتظری و شهید کاوه را به یکدیگر متصل می‌کند یکی از نقاط پرحادثه‌ای است که هر چندوقت یک‌بار آتش‌نشانان را برای امدادرسانی به سانحه‌دیدگان در تصادف‌ها به این نقطه می‌کشاند.

روز پنجشنبه نیز با واژگونی یک خودرو پراید، آتش‌نشانان راهی محل شدند. سانحه‌ای که باز هم منجر به ترافیک سنگین در محل شده بود. نجاتگران سازمان آتش‌نشانی توانستند تنها مصدوم این حادثه که درون خودرو واژگون گرفتار شده بود را نجات دهند.

چهارمین حادثه‌ای که پنجشنبه در مشهد رخ داد، در ابتدای بزرگراه شهید کلانتری و مقابل پلیس راه رخ داد. در این سانحه یک کامیون با یک کامیونت برخورد کرده بودند که راننده کامیونت درون اتاق خودرو گرفتار شده بود.

امدادگران با حضور در محل پس از تثبیت حادثه به منظور پیشگیری از دیگر حوادث، فرد مصدوم را بیرون کشیدند.

جاده منتهی به بهشت رضای مشهد با توجه به وجود چند آرامستان معمولا پنجشنبه و جمعه‌ها از ترافیک بیشتری برخوردار است به‌نحوی که با این ترددهای گسترده حادثه‌های زیادی نیز به وجود می‌آید. صبح جمعه آتش‌نشانان مشهد با دریافت گزارش واژگونی یک خودرو تندر90راهی محل شدند. امدادگران توانستند پنج مصدوم حاضر در این سانحه را نجات دهند.

به گفته مهدی رضایی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد، خوشبختانه در این حوادث هیچ تلفاتی را شاهد نبودیم و با حضور آتش‌نشانان از وقوع دیگر حوادث همچون تصادف‌های بعدی، آتش‌سوزی و انفجار و... پیشگیری شد.

کدخبر: 744555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟