آتش سوزی بزرگ یک ساختمان در شیراز

به گزارش رکنا، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز انفجار در یک منزل مسکونی و مشاهده خروج دود و آتش از یک ساختمان ۴ طبقه مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بی درنگ آتش نشانان ایستگاه سه را در ساعت ۱۰:۲۶ دقیقه صبح امروز، به محل حادثه واقع در کوشک میدان اعزام کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در این زمینه گفت: یک آپارتمان ۹۰ مترمربعی در طبقه دوم ساختمان چهار طبقه مسکونی، به دلایل نامعلومی دچار انفجار و آتش سوزی شدید شد.

محمدهادی قانع با اشاره به احتمال گسترش آتش سوزی به دیگر واحدهای این منزل مسکونی، افزود: براثر انفجار بخشی از دیوارهای جانبی این منزل مسکونی دچار تخریب شده و به پایین ساختمان فرو ریخت.

وی ادامه داد:  آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان برق و گاز ساختمان، با بکارگیری چند رشته لوله آب‌دهی آتش نشانی به مقابله با آتش سوزی پرداخته ودر کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را خاموش و از سرایت آن به واحد های دیگر جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز اضافه کرد: شدت این انفجار و آتش سوزی به حدی بود که دیوار های خارجی ساختمان، در و پنجره ها تخریب و به منزل مسکونی خسارت وارد شده بود.

قانع ادامه داد: با عملیات سریع آتش نشانان، ساکنین ساختمان از طبقات دیگر به فضای خارجی منتقل و آتش سوزی در مدت زمان کوتاهی خاموش شد و آتش نشانان پس از لکه گیری کامل این آتش سوزی، دودهای حاصله را با استفاده از فن های قوی به بیرون تخلیه کردند.

وی اظهار داشت: در جریان این حادثه، صاحب خانه دچار سوختگی و جراحات شد که مصدوم بلافاصله  به مرکز درمانی انتقال یافت.

 گفتنی است علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان عملیات آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.

 

کدخبر: 742095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟