اعلام علت نشست زمین در تالار عروسی صومعه سرا / هشدار احتمال تکرار در غرب گیلان + فیلم
حجم ویدیو: 3.88M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31

شب گذشته یک فروچاله در یک تالار عروسی ایجاد شد. تالار عروسی که در آن فروچاله رخ داد، در صومعه سرا قرار گرفته است. وقوع فروچاله در تالار عروسی منجر به مصدوم شدن جمعی از مهمانان شد. مهمانان بر اثر بروز این فروچاله به درون شبکه فاضلاب زیر تالار سقوط کردند. با توجه به سیل خیز بودن استان گیلان و باتلاقی بودن زمین های غرب استان، احتمال تکرار فروچاله در این استان بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شب گذشته نشست زمین در یک تالار عروسی منجر به آسیب دیدن جمعی از مهمانان شد. ماجرا از این قرار است که دیشب وقتی که یک مراسم عروسی در یک تالار واقع در صومعه سرا برگزار می شد، ناگهان زمین با عمق حدود 2.5 متر نشست کرد و جمعی از مهمانان به درون شبکه فاضلاب زیر تالار سقوط کردند و مصدوم شدند.

پوریا فرهش، عضو شورای هماهنگی سمن های محیط زیستی استان گیلان در گفت و گو با رکنا درباره علت وقوع این حادثه گفت: به نظر می رسد که حادثه شب گذشته یک تالار عروسی در صومعه سرا به علت وقوع فروچاله رخ داده باشد. زیرا در روزهای اخیر شاهد وقوع سیل در استان گیلان بودیم و غرب استان گیلان نیز سرشار از زمین های باتلاقی است و متاسفانه سازه های نامناسب و بلندمرتبه زیادی در زمین های باتلاقی این منطقه از استان گیلان ساخته شده است.

وی افزود: وقوع سیل منجر به مرطوب شدن زمین می شود و با توجه به این که زمین های غرب گیلان از جمله در شهرستان صومعه سرا باتلاقی هستند، مرطوب شدن زمین، نرم شدن آن را به همراه دارد و در چنین شرایطی احتمال وقوع فروچاله ها تشدید می شود. در حادثه شب گذشته نیز با توجه به این که در روزهای اخیر شاهد وقوع سیل در استان گیلان بودیم، زمین زیر تالار عروسی نرم شده بود و همین مساله بروز فروچاله در این تالار را به همراه داشت.

فرهش تاکید کرد: اگر سازندگان در هنگام ساخت ساختمان، عملیات ژئوتکنیکی را انجام دهند و نوع خاک زیر زمین را بررسی کنند، متوجه می شوند که در زمین های باتلاقی باید اجرای عملیات پی ساختمان را جدی تر بگیرند. اما متاسفانه در این تالار عروسی که بیش از ده سال از عمر ساخت آن می گذرد، ظاهرا عملیات ژئوتکنیکی لازم در هنگام ساخت پی ساختمان انجام نشده بود و همین مساله منجر به بروز فروچاله در این ساختمان شد.

این فعال محیط زیست گیلان ادامه داد: با توجه به این که استان گیلان، استانی سیل خیز است و زمین های غرب استان نیز باتلاقی هستند و وقوع سیل می تواند زمین های باتلاقی را در معرض بروز فروچاله قرار دهد، بنابراین احتمال تکرار این فروچاله ها بخصوص در غرب استان گیلان زیاد است و مسئولان باید آمادگی خود را برای مقابله با این فروچاله ها افزایش دهند.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه سازه های زیادی در زمین های باتلاقی استان گیلان بدون انجام عملیات ژئوتکنیکی و رعایت اصول فنی در هنگام احداث پی ساختمان، ساخته شده است و تا زمانی که این سازه ها مقاوم سازی نشوند، احتمال تکرار وقوع فروچاله های موضعی در نقاط مختلف استان گیلان بخصوص غرب استان بسیار زیاد است.

کدخبر: 741747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟