خشک شدن صیاد بوشهری در حادثه هولناک

احمد دشتی روز جمعه افزود: زنده یاد ملاح صبح امروز بدلیل برخورد صاعقه در قایق صیادی درگذشت.

به گزارش رکنا، رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت: علیرغم تاکید بر عدم خروج و تردد شناورهای سبک‌ و صیادی به مالکین قایق ها و لنج ها، و اعلام به تعاونی های لنجداران ، صیادان ، ادارات بنادر ، شیلات و دریابانی مبنی بر وضعیت ناپیداری جوی و اخطاریه های هواشناسی در روزهای اخیر یکی از شهروندان به دریا رفته بود.

وی یادآورشد: این صاعقه به قایق برخورد کرده بود که باوجود انتقال  صیاد صاعقه زده به بیمارستان  اما تلاش های کادر درمان  بی نتیجه ماند.

دشتی افزود: 2 سرنشین دیگر قایق که فرزندان متوفی بوده اند به سلامت برگشته اند.

دشتی گفت : شهروندان گرامی نسبت به هشدارهای هواشناسی  دقت لازم را داشته باشند.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: با فعالیت سامانه بارشی در شمال این استان ظرف کمتر از چهار ساعت به ترتیب در شهرستان های دیلم و گناوه ۵۴.۶ و ۵۱.۷ میلیمتر بارش به ثبت رسید.

پیام مساعدی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی هم اکنون از سمت شمال استان در حال حرکت به سمت شهرستان‌های مرکزی شامل بوشهر، دشتستان و تنگستان است که پیش بینی شده فعالیت آن تا آخر امروز ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: تا آخر وقت امروز با وزش بادهای شدید جنوبی دریا مواج و متلاطم خواهد بود که با این شرایط دریانوردان باید حتی‌ الامکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

مساعدی ادامه داد: از ظهر روز شنبه تا یکشنبه با وزش بادهای شدید شمالی بر روی دریا سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر مواج خواهد بود که با این وضعیت نسبت به اختلال در تردد های دریایی در خلیج فارس هشدار داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی گرد و خاک، در برخی از نقاط به طور غالب مناطق شمالی و مرکزی رگبار باران و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت های شمالی و مرکزی استان ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از امشب بتدریج شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ فراساحل گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از اواخر شب در همه مناطق ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر  پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۰:۵۸ ، جزراول دریا ساعت ۱۹: ۰۹،مد دوم ساعت ۱۷:۱۱ و جزر دوم ۲۰:۳۵ خواهد بود.

کدخبر: 739454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟