کشف 3 گور جمعی جدید / نبش قبر اجساد ادامه دارد

این گزارش می افزاید آناتولی در صفحه توییتر خود به زبان فرانسه از کشف سه گور جمعی جدید در ترهونه لیبی خبر داد. مقامات لیبی روز یکشنبه کشف سه گور جمعی جدید را در شهر ترهونه در جنوب طرابلس، پایتخت این کشور، تایید کردند.

به گزارش رکنا، تشکیلات مسئول تحقیق و شناسایی ناپدیدشدگان در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه هایش سه گور جمعی را در منطقه‌ای نزدیک بزرگراه عبدالی در شهر ترهونه پیدا کردند. این منبع افزود: نبش قبر اجساد روز دوشنبه ادامه پیدا خواهد کرد.

راز گور دسته جمعی در لیبی فاش شد

از ژوئن گذشته، مقامات لیبی، ۸۳ گور جمعی را در نقاط مختلف ترهونه جایی که بیش از ۲۰۰ جسد در آنها دفن شده بود، پیدا کردند. ترهونه، پایگاه سابق خلیفه حفتر جنگ سالار لیبیایی است که شبه نظامیان او سال گذشته توسط نیرو‌های دولتی به خارج از طرابلس رانده شدند.

ماه مارس، مقامات لیبی گفتند که فهرستی از ۳۶۵۰ مفقود را در شهر‌های مختلف لیبی، از جمله ۳۵۰ مفقود در ترهونه در اختیار دارند. به گفته منابع رسمی لیبیایی، شبه نظامیان حفتر در فاصله آوریل ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ مرتکب اقدامات خودسرانه و جنایات جنگی شده اند.

۱۶ مارس، دولت انتقالی جدید به رهبری عبدالحمید دبیبه برای رهبری کشور تا انتخابات دسامبر آینده، روی کار آمد. مردم لیبی امیدوارند این انتخابات به سال‌ها جنگ داخلی که از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ این کشور را ویران کرده است، پایان دهد.

کدخبر: 738057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟