گونه کمیاب "جغد سفید" برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی‌ مشاهده شد + عکس

آوات بازیار روز جمعه  اظهار داشت: این گونه کمیاب توسط یکی از اهالی روستای "ملالر" از توابع بخش سیمینه این شهرستان تحویل محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان شد.

به گزارش رکنا، وی افزود: این پرنده به جهت آسیب دیدگی در قسمت بال هایش قادر به پرواز نبود که توسط این روستایی نجات داده شده و هم اکنون در اداره حفاظت محیط زیست بوکان نگهداری و در حال تیمار شدن است.

وی ادامه داد: گزارش ها و مشاهدات ثبت شده نشان می دهد این گونه پرنده در سطح کشور بسیار محدود بوده و جزو پرندگان کمیاب است که برای نخستین  بار در استان و در شهرستان بوکان مشاهده شده است.

بازیار افزود: جغد معمولا یک پرنده شب گرد است و به طور عمده از جوندگان کوچک تغذیه و زندگی در مناطق مسکونی را ترجیح می دهد و معمولا در ساختمان های روستایی، برج‌ها و خرابه‌ها زاد و ولد می کند.وی گفت صدای این پرنده متنوع است و هنگام ترسیدن صدایی شبیه 'هیس' از خود تولید می کند.

به گزارش ایرنا، جغد سفید با نام علمی Tyto alba،۳۴ سانتی‌متر ارتفاع دارد، جغدی است پا دراز ، با رنگ روشن و صورت سفید ، سطح پشتی آن به رنگ نخودی طلایی و دارای خال‌های ریز است و سطح شکمی سفید نسبتا یک دست دارد.

جغد سفید از پرندگان بومی ایران است، در گذشته این پرنده به تعداد کم دیده می شده و اما در حال حاضر از گونه‌های خیلی نادر بشمار می آید.

کدخبر: 732181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟