کشف لاشه یک قلاده سیاه گوش در خلخال  + عکس دردناک

امین شکوری روز جمعه  افزود:  با توجه به اینکه این‌گونه نادر اکثر فعالیت خود را جهت تامین شکار صبح زود و شب هنگام انجام می‌دهد احتمالا در هنگام عبور از جاده در مسیر جاده دهستان لمبر (در بخش مرکزی) با خودروهای عبوری برخورد و تلف شده است.

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه جثه سیاه گوش از گربه وحشی بزرگتر بوده و گاهی با پلنگ اشتباه گرفته می‌شود، اظهار کرد: این حیوان دارای دم کوتاه حدود ۱۵ الی ۲۰سانتی متر،دست و پای بلند و کشیده و دارای موهای سیاه رنگ بلند در انتهای گوش ها و در تمام بدن خال های بزرگ و کوچک توپر قهوه ای می باشد .

وی اضافه کرد:پراکنش این حیوان مناطق آذربایجان بوده  و در منطقه‌ای بین خلخال و شهرستان کوثر مشاهده و گزارش شده  است.

او اظهار کرد: بیشتر تغذیه این حیوان از پستانداران کوچک مثل موش تا بزرگ جثه مثل گراز ،روباه،خرگوش بوده و در مناطق جنگلی به گوزن نیز حمله می‌کند، حمله این حیوان به احشام نیز در مناطق مختلف خلخال  گزارش شده است.

شکوی گفت: مشاهده انواع گربه سانان از جمله پلنگ و سیاه گوش در مناطق حفاظت شده و آزاد خلخال حاکی از امن بودن منطقه برای ادامه زیست این گونه حیوانات وحشی نادر و در معرض انقراض است .

به گفته وی، شهرستان خلخال بخاطر شرایط توپوگرافی خاص و کوهستانی بودن دارای گونه‌های جانوری ارزشمند همچون پلنگ،سیاه گوش، کفتار،خرس ،گرگ، گراز، روباه و سایر حیوانات وحشی بوده و برابر اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت و حراست از محیط زیست و این گونه های ارزشمند وظیفه عمومی تلقی می‌شود .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال  از اهالی و دوستداران محیط زیست خواست تا  هرگونه تعارضات زیست محیطی از جمله شکار غیر مجاز، تخریب و تصرف، آتش سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی وزیستگاه‌های حیات وحش را به شماره 1540روابط عمومی اداره کل محیط زیست اطلاع دهند.

کدخبر: 727730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟