اقدام انسانی امین حیایی برای کودک بیمار + فیلم
حجم ویدیو: 5.80M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46

امین حیایی (زادهٔ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹) هنرپیشه و خواننده ایرانی است. امین حیایی در ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران در محلهٔ قیطریه به دنیا آمد. امین حیایی  در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حیایی در سال ۱۳۸۶ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنوارهٔ فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد. امین حیایی آرزوی پسر جوان را برآورده کرده است.

به گزارش رکنا، امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون آرزوی پسر نوجوان ساروی را که در بیمارستان بستری بود برآورده کرد.

امیر رضا نوجوان ۱۳ ساله ساروی است که هفت سال به علت بیماری سندروم توره زجر می‌کشید،  آنگونه که به خاطر تیک صدایش نه آرامشی داشت، نه خواب آرامی و نه اینکه می‌توانست از خانه بیرون بیاید اما اینجا ایران است،  خانواده امیر رضا به یاری مردم و پزشکان دست به دست هم دادند تا امیر رضا را از شر این بیماری خلاص کنند.

هزینه‌های جراحی در کمتر از ۲۴ ساعت جمع آوری شد و بعد از سه ماه تلاش و تحقیق و تهیه الکترود‌های کمیاب،  تیم مجهز دانشگاه علوم پزشکی مازندران دست بکار شدند و اولین جراحی سندروم توره برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال کشور را انجام دادند.

امیر رضا قبل از اعزام به اتاق عمل در ویدیویی گفته بود عاشق امین حیایی است و چون دچار تیک صدا است خجالت می‌کشد از نزدیک او را ببیند کمتر از یک روز از این درخواست امین حیایی این کودک را به آرزویش رساند و با برقراری ارتباط تصویری با امیررضا که بعد از عمل جراحی حالش خوب شده است با او گفتگو کرد.

کدخبر: 726101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟