تخلیه اضطراری روستا‌های شرق هرمزگان + علت

 مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: فرماندار جاسک هم اکنون در حال بازدید روز روستا‌های ساحلی این شهرستان است و درصورتی که روستایی را در معرض خطر بالا آمدن سطح آب دریا یا سیلاب تشخیص دهد به فوریت دستور تخلیه آن را صادر می‌کند.

به گزارش رکنا، او ادامه داد: همچنین شناور‌ها اجازه تردد در دریای عمان را نداشته و بایستی تا اطلاع بعدی در ساحل پهلو بگیرند و دریا بسته شده است.

او با تاکید بر اینکه هشدار سطح قرمز برای شرق هرمزگان صادر شده است، اضافه کرد: این سطح هشدار برای مقابله و اقدام است و همه تدابیر لازم به منظور کاستن از میزان خسارت‌های احتمالی بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: ستاد‌های بحران شهرستان‌های شرق هرمزگان از روز گذشته فعال شده‌اند و این شهرستان‌های درحالت آماده باش قرار دارند.

هشدار سطح قرمز دریایی با توجه به تقویت توفان حاره‌ای در دریای عرب که موجب ناپایداری‌های جوی و دریایی می‌شود، برای مناطق شرقی این استان صادر شد.

این شرایط از بعد از ظهر روز شنبه تا پایان روز یک‌شنبه تداوم می‌یابد و تندباد شدید در مناطق ساحلی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در مناطق فراساحلی با سرعتی افزون بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت، همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کدخبر: 725779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟