۱۰ روز جستجو برای کشف جسد یک کارگر در پاکدشت / آتش نشان ها نا امید نشدند

به گزارش رکنا، سیدحامد نقوی گفت: عوامل آتش‌نشانی شریف‌آباد روز جمعه ۲۶ شهریور با اطلاع از وقوع حادثه ریزش یک حلقه چاه در حال حفاری در حاشیه یک استخر دومنظوره کشاورزی، بلافاصله به محل اعزام شدند و با برپایی کارگاه، تلاش کردند تا فرد محبوس در این چاه را خارج کنند.

وی افزود: عمق زیاد و نفوذ آب استخر به داخل این چاه موجب شد تا نیروهای آتش‌نشانی نتوانند به جسد متوفی دسترسی پیدا کنند و با وجود یاری گرفتن از نیروهای ‌آتش‌نشانی پاکدشت و یک تیم تخصصی از تهران، کار یافتن پیکر این فرد به نتیجه مطلوب منجر نشد.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شریف‌آباد پاکدشت گفت: عوامل امدادی و آتش‌نشانی با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی، اطراف این چاه را به طور کامل آوار برداری کرده و با استفاده از لوله‌های فشارقوی آب و فاضلاب، تلاش کردند تا به عمق چاه دسترسی پیدا کنند ولی با توجه به عمق زیاد چاه، امکان حفاری عمیق با این دستگاه وجود نداشت و بار دیگر این چاه با استفاده از مقنی حفاری شد.

نقوی اظهار داشت: تمام امکانات آتش‌نشانی، عوامل امدادی و تیم سه نفره تخصصی اعزامی از تهران برای یافتن جسد این فرد به کار گرفته شده و سرانجام پس از ۱۰ روز کار مستمر، پیکر این فرد کشف و از عمق چاه خارج شد که به منظور سیر مراحل قانونی به نیروی انتظامی و پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به هفتم مهر روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۴ عملیات در مجموعه آتش‌نشانی شهرداری شریف‌آباد انجام شد که از این تعداد، ۱۲۸ مورد حریق بود.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شریف‌آباد پاکدشت اظهارداشت: امدادرسانی عوامل آتش‌نشانی شامل اطفای حریق و امداد رسانی به افراد در اماکن مسکونی، تجاری، صنعتی، ضایعات، حریق ناشی از اتصالی برق، اراضی و باغات کشاورزی و خودرو است.

وی گفت: امداد رسانی به ۳۰ مورد تصادف و واژگونی خودرو، ۲ مود سقوط در چاه، ۱۶ مود کشف حیوانات، رفع سه مورد آب‌گرفتگی، ۳۸ مورد نجات افراد محبوس در آسانسور، ۲ مورد آواربرداری و ۶ مورد کشف جسد از دیگر اقدامات آتش‌نشانی در شش‌ماهه نخست امسال است.

شهرستان پاکدشت از سه شهر پاکدشت، شریف‌آباد و فرون آباد برخوردار بوده و با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

کدخبر: 725343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟