وحشت در جان قوچانی از 38 پس لرزه / آخرین آمار مصدومان و تخریب ها
حجم ویدیو: 3.60M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران که با محوریت زلزله روز گذشته ٢٢ شهریور ماه، برگزار شد مسئولین دستگاه های اداری به بیان مشکلات و مسائل پیش آمده در حوزه ذی ربط پرداختند.

در این جلسه علیرضا محراب رئیس مرکز لرزه نگاری شهرستان قوچان ، با تاکید بر این مطلب که این زلزله اولین زمین لرزه در طی ۵٣ سال گذشته با بزرگی بیش از ۵ بوده، گفت: این زلزله توسط ٣۴ ایستگاه لرزه نگاری در کشور به ثبت رسیده که ۴ ایستگاه آن در قوچان بوده و جزئیات زمین لرزه مذکور را ثبت کرده است.

آخرین خبرها از زلزله در خراسان رضوی

وی در این باره ادامه داد: از زمان وقوع این زلزله تا ساعت ١٧ و ۵٠ دقیقه عصر، ٣٨ پس لرزه در منطقه به ثبت رسیده که بزرگترین آنها با بزرگی ٣.۵ ریشتر بوده است.

همچنین محراب اضافه کرد :با توجه به وجود خطراتی که وجود دارد محتمل است که شاید پس لرزه های دیگری نیز در منطقه رخ دهد، لذا بایستی آمادگی لازم را حدااقل طی ٢۴ ساعت آینده داشته باشیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قوچان نیز در ادامه با بیان این مطلب که خسارات وارده واحدهای مسکونی بخش مرکزی وبخش آبکوه را تحت تاثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد :در این دو بخش حدود ۴٢ روستا نیز متاثر از خسارات ناشی از زمین لرزه شده است.

به گزارش رکنا، علی اکبر قوی هیکل با عنوان اینکه  خوشبختانه تاکنون در پی این زمین لرزه تخریب صد درصدی واحدی راشاهد نبودیم، ادامه داد: از همان ساعات اولیه ٨ تیم را به مناطق و روستاهای مختلفی نظیر یدک، دره عمارت و روستاهای نزدیک جعفرآباد اعزام کردیم که در حال برآورد خسارت هستند و آمار دقیق ظرف ۴٨ ساعت آینده اعلام خواهد شد.

زلزله در قوچان ٢٣ مصدوم داشت/ ٣٨ پس لرزه در منطقه به ثبت رسید

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قوچان نیز با اشاره به اینکه ۵ تیم ارزیابی و امدادی ١۵ نفری را در همان ساعات اولیه فراخوان کردیم،  بیان کرد : با توجه به کانون زلزله، ٢ تیم ارزیابی را به منطقه عمارت که چندین روستا را در  می‌گیرد اعزام کردیم. یک تیم از سمت روستای دیزادیز به  روستای عمارت و تیم دیگر از روستای عمارت به سمت روستای دیزادیز وضعیت را مورد ارزیابی قرار دادند و با دهیاران ارتباط برقرار کردند و به بازدید میدانی از منازل پرداختند.

مسعود برازنده با اعلام این مطلب که روستاها در مقایسه با سایر بخش ها بیشترین خسارت را متحمل شدند، گفت: در منطقه عمارت با توجه به سردی هوا، تعدادی از ساکنین نیازمند اسکان اضطراری هستند که پیشنهاد می‌شود در مدارس اسکان داده شوند.

علی فضائلی نیا ، بخشدار بخش مرکزی نیز خاطر نشان کرد: تقریبا اکثریت روستاهای بخش مرکزی از تخریب جزئی بی نصیب نبودند. روستای دیزادیز که به کانون زلزله نزدیک بوده حدود ٨٠ درصد منازل  که ٢۵٠ مورد بوده، دچار تخریب های جزئی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان هم ضمن تاکید بر این مطلب که نباید در شرایط اضطراری و بحران از ویروس کرونا غافل شد،  اظهار داشت : بهتر است چادر ها ترجیحا در منازل برپا شود تا فاصله گذاری اجتماعی و نیز پرهیز از تجمعات هم رعایت گردد.

 فرشید فتحی مقدم در ادامه با بیان اینکه از صبح، ۴ آمبولانس شهری و یک آمبولانس جاده ای جهت ارزیابی میزان صدمات، اقدام به بازدید از مناطق کردند، افزود : خوشبختانه در ساعات اولیه مصدومی گزارش نشد و بعد از طریق تماس و مراجعات حضوری مصدومین شناسایی شدند.

وی در این باره ادامه داد : در مجموع ٢٣ نفر نیازمند کمک درمانی شدند که از این تعداد ١۵ نفر به صورت حضوری به بیمارستان مراجعه کردند که ١٢ نفر ترخیص و تنها ٣ نفر بستری شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان همچنین اضافه کرد : تعداد ۴ مادر باردار نیز به بیمارستان مراجعه کردند که ٣ نفر آنها ترخیص شدند و ۴ نفر با اورژانس تماس گرفتند که ٢ نفر آنها بصورت سرپایی مداوا  و ٢ نفر دیگر به بیمارستان ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اینکه آسیب جانی مطلقا نداشتیم، گفت: صدماتی که اتفاق افتاده بصورت سرپایی و جزئی مداوا شده و نگران کننده نیست.

در این جلسه رؤسای  مخابرات، شرکت گاز، اداره برق، آبفا، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها ی شهرستان قوچان، نیز به بیان مسائل ناشی از زمین لرزه پرداختند که خوشبختانه مشکل اضطراری و نگران کننده ای در این زمینه در طی زمین لرزه امروز، صورت نگرفته است و خسارات شدیدی وارد نشده است.

 

کدخبر: 720390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟