درگیری محیط بان ها و شکارچیان در پارک ملی گلستان / یک شکارچی کشته شد

پارک ملی گلستان / یک شکارچی غیرمجاز در درگیری با محیط بان ها در پارک ملی گلستان کشته شد. این شکارچی بعد از تیراندازی از سوی نیروهای محیط بانی در پارک ملی گلستان کشته شد. البته تیراندازی ابتدا توسط شکارچیان در پارک ملی گلستان آغاز شده بود. شکارچیان مشغول شکار یک مارال در پارک ملی گلستان بودند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تعداد شکارچیان را حدود 5 نفر اعلام کرد، اما تایید کرد که 5 محیط بان در این حادثه حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تایید کرد که در درگیری میان 5 محیط بان و حدود 5 شکارچی در پارک ملی گلستان، یک شکارچی بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفت و گو با رکنا از کشته شدن یک شکارچی در درگیری میان محیط بان ها و شکارچیان در پارک ملی گلستان خبر داد و اظهار داشت: 5 محیط بان با حدود 5 شکارچی که مشغول شکار مارال بودند، درگیر می شوند و ابتدا شکارچیان و بعد هم محیط بان ها اقدام به تیراندازی به طرف یکدیگر می کنند.

وی افزود: متاسفانه یک شکارچی بر اثر تیراندازی میان محیط بان ها و شکارچیان با اصابت گلوله از طرف یک محیط بان کشته شد. زیرا وقتی شکارچیان، محیط بان ها را ملاحظه کردند، اقدام به تیراندازی به طرف محیط بان ها کردند و بعد هم تیراندازی میان دو طرف آغاز شد و بر اثر این تیراندازی متاسفانه یک شکارچی کشته شد و مابقی این شکارچیان دست به فرار گذاشتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: این شکارچیان در حالی توسط محیط بان ها دیده شدند که یک مارال شکار کرده بودند، تمام شکارچیان هم مسلح بودند و لاشه مارال نیز هنوز در آن منطقه رها شده است.

محبت خانی ادامه داد: محیط بانی که منجر به مرگ یک شکارچی شده، خود را معرفی کرده است و پرونده نیز به مرجع قضایی ارجاع شده است. اگر محیط بان قانون به کارگیری سلاح را رعایت کرده باشد، هیچ مشکلی برای او پیش نمی آید، اما اگر از این قانون تخطی کرده باشد، براساس قانون مجازات هایی برای او پیش بینی می شود. البته تمام این موارد باید توسط مراجع قضایی بررسی و مشخص شود.

گفتنی است؛ برخی اخبار غیرموثق حاکی از آن است که شکارچی کشته شده در این حادثه، برادر فردی است که در 25 مهر 97 در درگیری میان محیط بان ها و شکارچیان، محیط بان باشقره را در پارک ملی گلستان شهید کرد.

کدخبر: 720060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟