سرلشکر فیروزآبادی درگذشت

سیدحسن فیروزآبادی ،سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا، به علت ابتلا به کرونا، به دیدار معبود شتافت. سرلشکر فیروزآبادی از سال 1368 تا 1395 به مدت 27 سال با حکم رهبر معظم انقلاب، به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مشغول به خدمت بود و پس از آن، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه ای به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب شد. وی در دوره اخیر فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز، با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان عضو حقیقی مجمع منصوب شده بود.

به گزارش رکنا، سید حسن فیروزآبادی در سال ۱۳۳۰ در روستای مال آباد مشهد مقدس به دنیا آمد. وی در خانواده‌ای مذهبی و از پدر و مادری که اهل فیروز آباد میبد یزد بودند متولد شد.

فیروزآبادی دوران تحصیلات ابتدایی را در محلات و مدارس شرق مشهد گذراند و دوران دبیرستان را در دبیرستان نصرت الملک ملکی که پس از پیروزی انقلاب شهید مصطفی خمینی نام گرفت تحصیل کرد.

وی از سال 1350 با  افکار امام خمینی (ره) آشنا شد و توفیق تقلید از مرجعیت فقهی ایشان را پیدا کرد و  در سال 1350 وارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد.

وی تا تیر ماه سال 1395 رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  بود که در آن تاریخ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب شد.

پیام تسلیت وزیر دفاع در پی درگذشت سرلشکر فیروز آبادی

سرتیپ محمد رضا آشتیانی در پیامی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم

درگذشت سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی باعث تاثر گردید.

این سردار سرافراز اسلام عمر با برکت خود را در فراز و نشیب عصر نورانی انقلاب اسلامی صرف اعتلای نظام مقدس اسلامی و سربلندی و اقتدار نیروهای مسلح نمود.

درگذشت این عزیز گرانقدر را به محضر فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)، نیروهای مسلح و به خانواده گرامی آن مرحوم و همه همرزمانش تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن پیشکسوت مجاهد، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می نماییم.

فرمانده کل ارتش درگذشت سرلشکر سید حسن فیروزآبادی را تسلیت گفت

در پی درگذشت سردارسرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت سردارسرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی، مشاور عالی فرمانده معظم کل قواو عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  موجب تالم خاطر شد.

سالها خدمت جهادی آن مرحوم در راس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سالهای دفاع مقدس،  منشا آثار ارزشمندی برای نیروهای نظامی و انتظامی کشور بوده است .

مدیریت، تفکر راهبردی، روحیه جهادی، بسیجی و معنوی ایشان در سالهای حضورشان در عرصه های مختلف و مشاغل حساس و راهبردی کشور به ویژه  نیروهای مسلح و مراکز علمی و دانشگاهی و در کنار آن تالیفات ارزشمندشان در حوزه های مختلف، درخشان و ماندگار است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت آن چهره انقلابی و خدمتگذار به محضر فرماندهی معظم کل قوا ( مد ظله العالی)، خانواده مکرم ایشان و رزمندگان سالهای دفاع مقدس، علو درجات معنوی برای آن مرحوم از درگاه احدیت خواستارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده کل سپاه درگذشت سرلشکر فیروزآبادی را تسلیت گفت

به گزارش سپاه نیوز، در پی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به دلیل بیماری کرونا ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  پیامی این ضایعه را  تسلیت گفت.

 متن پیام به این شرح  است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جانکاه سردار گرانقدر سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که عمر خود را در همراهی با نهضت اسلامی و همت مداوم برای دفاع از استقلال و امنیت ملی کشور و پاسداری  از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپری کرد را به محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی)،  خانواده مکرم و آحاد نیروهای مسلح کشور تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

 تلاش‌های مخلصانه ، مدبرانه و بسیجی وی  طی دوران دفاع مقدس و سالیان تصدی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در تعمیق وحدت ، اخوت و یکپارچگی بین ارتش و سپاه و سایر نیروهای مدافع انقلاب و شکل‌گیری اقتدار دفاعی و بازدارنده برای ایران اسلامی ؛ همواره زنده و راهگشای امروز و فردای نیروهای مسلح افتخار آفرین میهن عزیزمان خواهد بود.

از درگاه خداوند متعال برای آن سردار فقید و عالیقدر علو درجات و رحمت و رضوان الهی و همنشینی با حضرت سید الساجدین امام زین العابدین (ع) و برای خانواده مکرم و عموم داغدیدگان و مصیبت دیدگان عزیز به ویژه همرزمان وی در نیروهای مسلح و بسیج ،  صبر جمیل و اجر جزیل توام با پاداش صابرین مسئلت می جویم .

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تسلیت سرلشکر باقری در پی درگذشت رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح

در پی درگذشت سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ،و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد .

به گزارش روابط عمومی حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح

متن پیام به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت سردار عالیقدر و مجاهد  سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و  رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، موجب اندوه و تاثر فراوان گردید .

بی تردید خدمات و نقش آفرینی های ارزنده و مخلصانه وی در سنگرها و مسئولیت های مهم طی چهار دهه اخیر ازجمله در دوران هشت سال دفاع مقدس و سپس ۲۷ سال ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و ایجاد هماهنگی ،  هم افزایی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و دفاعی کشور برای پاسداری از امنیت ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای همیشه ماندگار و الهام‌بخش خواهد بود.

 این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ،  خانواده مکرم و آحاد فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح مقتدر و افتخارآفرین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن فقید سعید ، رضوان و رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) و برای عموم مصیبت دیدگان و سوگواران گرانقدر و همرزمان و علاقه‌مندان وی ؛  صبر ، شکیبایی و سکینه قلبی طلب می کنم.

 سرلشکر پاسدار محمد باقری

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

 معاون اول رئیس‌جمهور: تلاش‌های سرلشکر فیروزآبادی در افزایش توانمندی‌ نیروهای مسلح نزد خدا مأجور است

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام معاون اول رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت سردار مبارز و انقلابی سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاسف و تاثر گردید.

تلاش های مجاهدانه و خدمات ارزشمند و نقش تاثیرگذار سرلشکر فیروزآبادی در مسئولیت های مختلف از جمله ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در افزایش سطح توانمندهای نیروهای مسلح برای تامین امنیت و اقتدار ملی فراموش ناشدنی و نزد خداوند متعال مأجور است.

ضایعه فقدان این سردار مجاهد اسلام و انقلاب را به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، عموم ملت قدرشناس ایران، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح، دوستان و بستگان به ویژه خانواده ارجمند ایشان تسلیت می گویم و از خداوند سبحان برای آن فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسألت دارم.

محمد مخبر

معاون اول رییس جمهور»

پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به مناسبت درگذشت سرلشگر فیروزآبادی

پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به مناسبت درگذشت سرلشگر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح

بِسْمِ اللهِ الَّرحمنِ الرَّحیمْ

"إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ"

با تاثر و تالم فراوان خبر رحلت فرمانده شجاع، رزمنده مبارز و فداکار هشت سال دفاع مقدس سردار سرلشگر بسیجی سید حسن  فیروزآبادی رحمت الله علیه را دریافت کردم. اینجانب فقدان آن مجاهد و عاشق جهاد و شهادت، را به محضر فرمانده معظم و معزز کل قوا  حضرت امام خامنه ای مدظله العالی  بیت مکرم آن مرحوم، فرماندهان و کارکنان شریف و خدوم نیروهای مسلح، ملت شهید پرور  ایران اسلامی تسلیت عرض می نمایم و برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی با دوستان شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل را مسالت دارم.

سید علیرضا ادیانی 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا

شهردار تهران درگذشت سردار فیروزآبادی را تسلیت گفت

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پیامی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «درگذشت سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.بی شک چهار دهه خدمات و زحمات ارزنده ایشان در عرصه های مختلف در ذهن و یاد ملت ایران ماندگار خواهد بود. ضایعه فقدان ایشان را به محضر مقام معظم رهبری خانواده محترم، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح ایران اسلامی تسلیت عرض نموده ضمن طلب غفران الهی برای آن فقید سعید برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت دارم».

سوابق انقلابی سید حسن فیروزآبادی:

    دستگیری و زندانی شدن در پادگان مشهد بوسیله عوامل ساواک

    شرکت در کلاس‌های درس  آیت الله خامنه‌ای در مسجد امام حسن (ع) مشهد

    مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی در دانشگاه مشهد

سوابق پس از  پیروزی انقلاب اسلامی:

    عضو هیات موسس جهاد سازندگی خراسان

    مسوول هیات واگذاری زمین شمال خراسان

    فارغ  تحصیل از دانشگاه مشهد و عضو هیات علمی دانشگاه تهران

    مسوول جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سال 1360 با حکم شهید رجایی

    عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی کشور در سال 1361 با حکم مهندس میر حسین موسوی

    معاون امور دفاعی نخست وزیر در سال 1364

    جانشین نخست وزیر در قرار گاه خاتم (ص)

    مسوول ستاد امداد و درمان جنگ

    مسوول امور پناهگاهها و دفاع غیر عامل و پدافند ش. م . ه .

    دبیر کمیسیون مهندسی صنعتی جنگ دولت و مسوول کمیته ساخت موشک زمین به زمین

    مسوول کمیته تحقیقات مهندسی صنعتی جنگ و صدها طرح صنعتی و موشکی

    جانشین رییس ستاد فرماندهی کل قوا

    رییس ستاد کل نیروهای مسلح از  سال 1368 تا کنون  با حکم مقام معظم رهبری

    نائل شدن به درجه سر لشکر بسیجی از سوی فرماندهی کل قوا

    عضو شورای عالی امنیت ملی از بدو تاسیس تا کنون

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

    عضو بسیج مستضعفین و خادم آستان قدس رضوی (ع)

سوابق علمی و پژوهشی:

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

    عضو هیات علمی دانشگاه  علوم پزشکی بقیه الله

    رییس هیات امنا ی دانشگاه عالی دفاع ملی

    عضو هیات تحریریه مجله علمی کوثر

    آشنا به زبانهای عربی و انگلیسی

    تالیف مقالات پژوهشی در زمینه های  دینی و انقلابی

کدخبر: 717217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟