درگذشت 2 موسیقیدان سرشناس بر اثر کرونا / خراسانی ها به سوگ نشستند + عکس

 برات مقیمی از هنرمندان موسیقی مقامی خراسان شمالی و غلامرضا آستی کردیانی پیشکسوت موسیقی خراسان بر اثر عوارض کرونا درگذشتند.

به گزارش رکنا، برات مقیمی از هنرمندان موسیقی مقامی خراسان شمالی جمعه پنجم شهریور ماه به دلیل بیماری کووید ۱۹ دار فانی را وداع گفت.

مرحوم مقیمی چندی پیش به ویروس کرونا مبتلا شده و به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در آی سی یو بستری شد اما متاسفانه امروز جمعه پنجم شهریور ماه به دلیل عوارض ناشی از بیماری کووید ۱۹ دار فانی را وداع گفت.

برات مقیمی متولد ۱۳۳۳ روستای داشلی قلعه بجنورد بود، پدرش از کردهای پالکانلو و مادرش از تات های گیفان است. برات در داشلی قلعه به مدرسه می‌رود و اما در کنار پدر شغل آهنگری را فرا می‌گیرد. او دوتار را در ۱۰ سالگی نزد پدر و برادرش محمد نیز فرا می‌گیرد. اما کمی بعد در شیروان نزد همراه بخشی و علی بخشی و حسن یزدانی پنجه هنرمندش را روان می‌کند و در جوانی دوتار نوازی را به عنوان شغل انتخاب و رسماً از سال ۱۳۵۲ وارد جرگه موسیقی شده و از سال ۱۳۶۵ به شهرت هنری رسید.

غلامرضا آستی کردیانی هنرمند پیشکسوت موسیقی منطقه خراسان نیز دیروز پنجشنبه چهارم شهریور ماه به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

پیکر این هنرمند پیشکسوت که طی سال‌های پربار عمر موسیقایی خود آثار ارزشمندی از موسیقی منطقه خراسان را پیش روی مخاطبان قرار داده بود روز پنجشنبه در روستای کردیان به خاک سپرده شد.

کدخبر: 715535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟