عکس زن کرمانشاهی که با حمله گراز دریده شد

زن کرمانشاهی در حمله گراز عصبانی کشته شد. این زن که نامش محبت است همشهری هایش را عزادار کرد.

بعضی تنها تهدید می‌شوند، برخی دیگر به‌شدت زخمی شده اما عده‌ای دیگر جان خود را از دست می‌دهند. این‌بار نوبت محبت بدری، زن 34ساله اهل روستای مزران شهرستان جوانرود بود که هدف حمله گراز وحشی قرار گیرد و جان خود را از دست بدهد.

به گزارش رکنا، روستای مزران همچنان تحت تاثیر حمله گراز و مرگ دلخراش محبت است که ناغافل هدف حمله این حیوان وحشی قرار گرفت و بسیاری از اهالی از تکرار این واقعه به‌شدت نگران و ناراحت هستند.

ابراهیم بدری، برادر محبت درباره این حادثه گفت: «‌چهارشنبه 13 مرداد بود که این اتفاق تلخ رخ داد.روز حادثه و حوالی 18 و 30 دقیقه بعداز‌ظهر، محبت تصمیم گرفت از روستا بیرون برود تا بزغاله‌های‌مان را بیاورد.

گراز وحشی زن کرمانشاهی را کشت

حدود 500 متر از روستا دور شده بود که ناگهان گراز به او حمله کرد. طفلک خواهرم در آن شرایط نه راه فراری پیش رویش بود و نه وسیله دفاعی داشت که از خود در برابر حملات گراز دفاع کند. گراز متاسفانه آسیب‌های بسیار زیادی به خواهرم زد. 10، 12 نفر از اهالی که متوجه حمله حیوان به خواهرم شده بودند، با چاقو به گراز حمله کردند و او را کشتند. مردم گراز را در حالی کشتند که حیوان، آرنج خواهرم را میان دندان‌هایش گرفته و حدود 300 متر او را در میان سنگ‌ها و صخره‌ها جابه‌جا کرده بود.

خواهرم در اثر برخورد با سنگ‌ها و صخره‌‌‌ها دچار آسیب‌های متعددی شد. او ضربه مغزی شد و دستش هم شکست. خواهرم را به بیمارستان منتقل کردیم اما درمان مؤثر نبود و او به‌دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. ما بارها به خواهرم یادآوری کرده بودیم که مراقب خودش باشد تا هدف حملات حیوانات وحشی قرار نگیرد اما این اتفاق رخ داد.»

پس از فوت محبت، خانواده او که به‌شدت از این ماجرای تلخ ناراحت بودند، از اداره محیط‌زیست شهرستان جوانرود شکایت کردند: «اگر مردم روستا یک گراز را بکشند، مسؤولان بارها ما را بازخواست و به پاسگاه و کلانتری می‌کشانند که چرا حیوان را کشتید اما حالا خواهر من و در واقع یک انسان به‌دلیل حمله گراز جان خود را از دست داده است. مسؤولان در این‌باره باید پاسخگو باشند و ما به‌سادگی از کنار این موضوع رد نمی‌شویم. آنها موظف هستند اقدامات حمایتی از روستائیان انجام دهند تا خدای ناکرده فرد دیگری جان خود را به‌‌دلیل حمله حیوان وحشی از دست ندهد.»

خشکسالی گراز را به روستا کشاند

آن‌طور که دیاکو صمدی، یکی دیگر از اهالی روستای مزران می‌گوید، این اولین بار است که گراز به اهالی روستا حمله می‌کند.

او در مورد علت حمله گراز  گفت: «تعداد گرازها زیاد است و تا حدودی به روستا نزدیک می‌شوند اما این اولین بار است که به یک انسان در روستای ما حمله می‌کنند و قبل از این، چنین اتفاقی نیفتاده بود. امسال هم به‌دلیل خشکسالی و نبود آب در کوه، گرازها به رودخانه‌ای که در حوالی روستا جاری است، سرازیر شدند تا هم آب بنوشند و هم چیزی برای خوردن پیدا کنند اما یکی از همولایتی‌هایمان جان خود را از دست داد.

برخی مسؤولان که از حادثه باخبر شده بودند، به روستا آمدند و پس از بررسی‌های اولیه گفتند گراز حمله‌کننده یا بیماری هاری داشته یا گرسنه بوده است. به‌نظر من، مسؤول این حادثه، محیط‌زیست شهرستان است و باید مسؤولیت آن را بپذیرد. آنها باید در این باره اقدامی انجام دهند چرا که هیچ‌کسی نمی‌تواند گرازها را از روستا دور کند و در صورت بی‌توجهی شاهد تکرار این حادثه خواهیم بود.»

کدخبر: 711268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟