مرگ چهار مرد روستایی میان آتش منطقه "تنگه هایقر" / برای اطفاء حریق شتافته بودند/ مسئولان هیچ واکنشی نشان ندادند + اسامی و عکس
حجم ویدیو: 13.96M | مدت زمان ویدیو: 00:01:54

دو روز گذشته آتش سوزی مهیبی در تنگه هایقر استان فارس رخ داد. تنگه هایقر در 35 کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزآباد قرار دارد. در آتش سوزی تنگه هایقر چهار نفر از اهالی روستای چهارقاش فیروزآباد که برای کمک به اطفای حریق آمده بودند، جان باختند. یک پدر، پسر و برادرزاده به نام های ناصر بهزادی (پدر)، حامد بهزادی (پسر)، رضا بهزادی (برادرزاده) و جهانبخش بهزادی (شوهرخواهر) در آتش سوزی تنگه هایقر جان باختند. البته یک نفر دیگر از خانواده بهزادی نیز بر اثر آتش سوزی تنگه هایقر مصدوم شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از عصر روز دوشنبه بخشی از عرصه های طبیعی تنگه هایقر دچار آتش سوزی شد. این آتش سوزی ها مربوط به قسمت شرقی تنگه هایقر است. بر اثر این حادثه، چهار نفر از اهالی روستای چهارقاش که برای اطفای آتش سوزی تنگه هایقر به کمک نیروهای جنگل بانی آمده بودند، در میان آتش گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند.

هایقر

یکی از مصدومان آتش سوزی تنگه هایقر که دارای سوختگی بیش از 50 درصد بود به بیمارستان سوختگی شیراز منتقل شد و در نهایت تلاش پزشکی برای نجات جان وی موثر نبود و جان باخت. هم اکنون یکی دیگر از مصدومان این حادثه نیز در بیمارستان سوختگی شیراز بستری است.

از ساعت 15:30 روز دوشنبه دو نقطه از عرصه های طبیعی تنگه هایقر فیروزآباد در استان فارس دچار آتش سوزی شدند. این آتش سوزی در دو نقطه از قسمت شرقی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد استان فارس آغاز شده بود که صبح روز سه شنبه آتش در یکی از این نقاط به طور کامل مهار شد، اما تا صبح امروز وقوع آتش سوزی در نقطه دیگر ادامه داشت که البته این آتش مهار شده است.

این آتش سوزی در فاصله دو کیلومتری سد هایقر شهرستان فیروزآباد فارس رخ داده و تا کنون منجر به فوت چهار نفر از اهالی روستای چهارقاش شهرستان فیروزآباد شده است. این چهار نفر که اقوام یکدیگر بودند، از عشایر منطقه بودند که برای کمک به اطفای حریق به کمک نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان فارس رفته بودند.

حسن آرگیو، فرماندار شهرستان فیروزآباد درباره آخرین وضعیت آتش سوزی تنگه هایقر توضیح داد: از روز دوشنبه حدود ساعت 15 چندین فقره آتش سوزی گسترده در ارتفاعات صعب العبور کوه های هایقر اتفاق افتاد و ما با تمام توان نیروهای امدادی، مردمی و سازمان ها را بسیج کردیم تا در منطقه حضور پیدا کنند و تا پاسی از همان روز در منطقه حاضر شدیم و آتش سوزی را کنترل کردیم.

وی افزود: اما متاسفانه در روز سه شنبه باد شدیدی در منطقه وزیر و حدود ساعت 10:30 صبح آتش مجددا شعله ور شد و بازهم به مدت وقوع آتش سوزی با تمام امکانات و تجهیزات، عملیات اطفای حریق را برای بار دوم آغاز کردیم.

آرگیو ادامه داد: متاسفانه در این حادثه اتفاق تلخی افتاد که کام ما را تلخ کرد و این مصیبت را خدمت خانواده های این افراد که شهدای مدافع منابع طبیعی و محیط زیست محسوب می شوند، تسلیت عرض می کنیم و از خداوند بزرگ برای آن شهدا علو درجات را می خواهیم.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر هم آتش کاملا مهار شده است، ولی عملیات پایش و لکه گیری همچنان ادامه داد.

گفتنی است؛ تا این لحظه به جز فرماندار شهرستان فیروزآباد هیچ کدام از مسئولان دیگر به این حادثه واکنشی نشان ندادند و برای شهادت چهار نفر از مدافعان مردمی محیط زیست پیام تسلیتی ارسال نکرده اند.

کدخبر: 710004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟