مرگ سه مرد روستایی در میان آتش های زاگرس / تنگه "هایقر" می سوزد، هواپیمای آب پاش ایران در ترکیه! + فیلم
حجم ویدیو: 5.78M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

تنگه هایقر در 35 کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزآباد قرار دارد. تنگه هایقر یکی از چشم نوازترین عرصه های استان فارس است. اما از عصر دیروز بخشی از عرصه های طبیعی تنگه هایقر دچار آتش سوزی شده است. این آتش سوزی ها مربوط به قسمت شرقی تنگه هایقر است. حالا رئیس انجمن دوستداران طبیعت شهرستان فیروزآباد از ناپدید شدن سه مرد روستایی در میان آتش جنگل های تنگه هایقر خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ساعت 15:30 روز گذشته دو نقطه از عرصه های طبیعی تنگه هایقر فیروزآباد در استان فارس دچار آتش سوزی شده اند. این آتش سوزی در دو نقطه از قسمت شرقی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد استان فارس آغاز شده بود که صبح امروز آتش سوزی در یکی از این نقاط به طور کامل مهار شد، اما همچنان وقوع آتش سوزی در نقطه دیگر ادامه دارد.

ناصر اصلاحی، رئیس انجمن دوستداران طبیعت شهرستان فیروزآباد در گفت و گو با رکنا توضیح داد: با وجود این که آتش سوزی در یکی از نقاط شروع اطفا شده بود، اما وزش باد آتش موجود در نقطه دیگر را به منطقه ای به نام آسیاب بادی کشاند و از آنجا آتش به منطقه آلانه و حوالی چاه های گاز کشیده شد.

وی افزود: با توجه به این که نیروهای محلی نیز برای اطفای حریق آمده بودند، سه نفر از آنها در میان آتش گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند. این سه نفر، سه مرد از روستای چهارقاش شهرستان فیروزآباد بودند که در میان آتش جان خود را از دست دادند. البته هنوز هیچ مصدومی از این حادثه گزارش نشده است.

ساعاتی پیش مهدی غلامی، رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی استان فارس در گفت و گو با رکنا درباره جزئیات آتش سوزی در تنگه هایقر اظهار داشت: آتش سوزی در دو نقطه از تنگه هایقر از ساعت 15:30 دیروز آغاز شده است، البته ما توانستیم شب گذشته دو بار این آتش سوزی را اطفا کنیم، اما وزش باد منجر به آن شد که این آتش سوزی مجددا شدت بگیرد.

وی افزود: این آتش سوزی در دو نقطه از قسمت شرقی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد استان فارس رخ داده است که ما همچنان در حال اطفای حریق هستیم. البته آتش سوزی در یکی از این نقاط به طور کامل مهار شده است، اما در یک نقطه دیگر همچنان ادامه دارد.

گفتنی است؛ تنگه هایقر در زاگرس جنوبی قرار دارد و هواپیمای آب پاش ایران به ترکیه اعزام شده است.

کدخبر: 709852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟