درگذشت همبازی هدیه تهرانی در سینما / فایق محمدی کیست؟ + عکس

هدیه تهرانی بازیگر زن ایرانی است. هدیه تهرانی در 4 تیر 1351 در تهران به دنیا آمد. هدیه تهرانی بازیگر زن در زمینه عکاسی هم فعالیت های بی شماری دارد. هدیه تهرانی تا کنون برنده 2 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر بوده و هدیه تهرانی آثار سینمایی ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است.

 فایق محمدی خواننده سرشناس کُرد و نوازنده چیره‌دست باله‌بان و سرنا و همچنین بازیگر فیلم‌های بهمن قبادی از جمله؛ فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین مادری‌ام»، فیلم سینمایی «نیوه مانگ» و فیلم مستند «دف»، روز دوشنبه چهارم مرداد ماه  به دلیل سکته مغزی در شهر سنندج درگذشت.

فایق محمدی کیست؟

 بازیگر فایق محمدی

فایق محمدی در فیلم سینمایی «نیوه مانگ» چهارمین ساخته بهمن قبادی و با هدایت این کارگردان با بازیگران سرشناس سینمای ایران، از جمله؛ هدیه تهرانی، گلشیفته فراهانی، حسن پورشیرازی، فرزین صابونی، استاد «محمد ناهید» از اساتید موسیقی ملی کُردستان، نوازنده چیره‌دست تار و خواننده خوش صدا، «اسماعیل غفاری» (مامو) و «الله‌مراد رشتیانی» و نیز در فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین مادری‌ام» با ایران قبادی، شهاب ابراهیمی ، شیلان رحمانی و همچنین با دیگر هنرمندان نام‌آشنای سینمای کُردستان هم‌بازی بود.

به گزارش رکنا، استاد فایق محمدی با صدای دلنشین و نوازندگی ماهرانه خود با سازهای باله‌بان و سرنا در حوزه تخصصی موسیقی شادمانه کُردستان؛ جایگاه ویژه، مهم و تأثیرگذاری داشت.

بهمن قبادی درگذشت روانشاد فایق محمدی هنرمند فقید موسیقی ملی کُردستان را به خانواده آن مرحوم، بازماندگان و همچنین به جامعه هنری و به‌خصوص به موسیقی کُردستان تسلیت گفت.

هدیه تهرانی

کدخبر: 708425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟