پشت پرده نهنگی که به ساحل بوشهر پرید + فیلم
حجم ویدیو: 7.45M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نسبت به انتشار ویدیوی کوتاه پرش نهنگ ، در حوالی ساحل بوشهر که چند روزیست در فضای‌مجازی منتشر شده است، واکنش نشان داد و اظهار کرد: این فیلم، یک جلوه ویژه تصویری بوده و در واقعیت روی نداده است.

به گزارش رکنا، فرهاد قلی‌نژاد تصریح کرد: به لحاظ علمی نهنگ هیچ‌وقت به این نزدیکی نمی‌آید و نهنگ‌هایی که در خلیج فارس هستند بیشتر از گونه «براید» هستند، که توانایی پرش ندارند.

وی افزود: مناطق کم عمق ساحلی همانند آن‌چه که در سواحل استان، به ویژه سواحل شمالی شاهد آن هستیم، محل‌های مناسبی برای حضور پستانداران دریایی بزرگ، مانند وال نیست و این جانوران در مناطقی که دارای عمق مناسب می باشند حضور دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه گفت: مناطق کم عمق خلیج فارس در استان بوشهر، محل زیست پستانداران دریایی کوچک‌تر مانند دلفین گوژپشت و پورپویز است.

سعید نوذری؛ رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز، از زاویه ای دیگر به تحلیل این ویدیو پرداخت و ضمن اشاره به خلاقیت هنرمندانه طراح این ایده، برای جلب توجه جامعه به مسئله مهم محیط زیست و گونه های دریایی شایسته حمایت، بیان کرد: این فیلم کوتاه تنها یک جلوه ویژه سینمایی است است که به راحتی با نرم افزارهای ایجاد جلوه‌های ویژه مانند: افتر افکت، سینما فوردی، مایا، پریمیر و حتی برخی اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه  قابل ساختن است.

کدخبر: 706520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟