سایپا به دلایل واهی طرح فروش عید فطر را لغو کرد!

به گزارش رکنا، شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد طرح فروش عید سعید فطر این شرکت که قرار بود امروز یکشنبه 19 فرودین ماه 1403 آغاز شود را لغو کرده است.

در متن این اطلاعیه آمده است:

باسلام احتراماً ، با عنایت به مشکلات سیستمی پیش آمده در خصوص اجرای طرح فروش بخشنامه های شماره 3444 و 1616 (شرایط فروش عید سعید فطر) به اطلاع میرساند طرح های فروش مربوطه لغو و متعاقباً شرایط فروش محصولات اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش رکنا، طبق شنیده ها از آنجایی که قیمت گذاری محصولات دو شرکت خودروساز داخلی ایران خودرو و سایپا معمولا هر سه ماه یک بار (خصوصا ابتدای هر سال) از سوی شورای رقابت تعیین و افزایش پیدا می کند، احتمالا لغو طرح فروش عید فطر از سوی شرکت خودروسازی سایپا به دلیل انتظار برای افزایش قیمت خودرو است.

گفتنی است، معمولا رسم شرکت های خودروساز این است که محصولات خود را در شرایطی که قیمت ها در بازار بالا رفته است و بازار با نوسان قیمت دلار همراه است، تولید و دپو می کنند تا قیمت های جدید اعلام و پس از آن محصولات خود را با قیمت های جدید روانه بازار کنند. لذا دپو خودرو و عرضه قطره چکانی در افزایش قیمت اثرگذار است و در نهایت با افزایش قیمت نهایی خودرو تنها مردم در این بازار آشفته ضرر می کنند.

کدخبر: 986332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟