بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال 1403

 

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency mining) فرآیندی است که برای تایید و ثبت تراکنش‌ها در شبکه‌های بلاکچین استفاده می‌شود. بسیاری از شبکه‌های بلاک چین مانند بیت‌کوین، از استخراج برای ایجاد و ورود بلاک‌های جدید به زنجیره بلاک استفاده می‌کنند.

فرآیند استخراج بر اساس الگوریتم‌های رمزنگاری پیچیده‌ و توسط کامپیوترهای قدرتمندی انجام می‌شود که آن‌ها ماینر می‌گویند. ماینرها برای حل مسئله‌های ریاضی پیچیده از قدرت محاسباتی بالایی استفاده می‌کنند. با حل این مسئله‌ها، ماینرها تراکنش‌های جدید را تایید کرده و به بلاک چین اضافه می‌کنند. سپس این ماینرها، در مقابل خدمات خود، با واحدی از ارز دیجیتال که در شبکه وجود دارد (مانند بیت‌کوین) پاداش می‌گیرند. این پاداش می‌تواند شامل واحدهای ارز دیجیتال یا هزینه‌های تراکنشی باشد که در شبکه پرداخت می‌شود.

لیست بهترین ارز‌های دیجیتال برای استخراج در سال ۱۴۰۳

 

ردیف

نام ارز دیجیتال

 درجه سختی استخراج

1

بیت کوین (BTC)

زیاد

2

لایت کوین (LTC)

متوسط

3

زد کش (ZEC)

متوسط

4

اتریوم کلاسیک (ETC)

متوسط

5

دوج کوین (DOGE)

آسان

 

 

اما چه ارز هایی برای استخراج در سال جاری میلادی مناسب‎ترند؟ آیا هر ارزی که ماینینگ آن ساده باشد می‎تواند برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد؟  در اینجا لیست بهترین و با ارزش ترین ارزهای دیجیتال برای استخراج را بررسی می‌کنیم.

بیت کوین (BTC)

بدون شک بهترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان برای استخراج بیت کوین است. در مارس 2024 هاوینگ چهارم بیت کوین رخ می‌دهد و سختی استخراج آن دوبرابر خواهد شد. اما با این وجود بیت کوین همچنان ارزشمندترین رمزارز است و هنوز خیلی از کاربران ارزهای دیجیتال به ماین و خرید بیت کوین مشغول هستند.

لایت کوین (LTC)

 لایت کوین به دلیل سختی استخراج کمتر از بیت کوین، می‌تواند برای ماینرها جذاب باشد. برای استخراج لایت کوین می‌توانید از نرم افزارهای استخراجی مانند EasyMiner و CGMiner استفاده کنید. لایت کوین نیز مانند بیت کوین از فرآیند هاوینگ استفاده می‌کند و این موضوع می‌تواند بر ارزش LTC و بر سوددهی استخراج تأثیر بگذارد.

لایت کوین (LTC)

زد کش (ZEC)

دیگر ارز دیجیتال مناسب برای  استخراج زی‌کش است. Zcash فرصت‌های استخراج خوبی را، به خصوص برای استخراج‌کنندگان ASIC مانند Antminer Z9 که برای ماینینگ آن با سرعت و قدرت بالا فعالیت می‌کند ارائه می‌دهد. نرم افزاری مانند Cuda Miner از EWBF  نیز برای استخراج Zcash  بسیار محبوب است.

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک یک پلتفرم بلاک چین است که از بلاکچین اصلی اتریوم حفاظت می‌کند. شما می‌توانید ETC را با استفاده از GPU (واحد پردازش گرافیک) با نرم افزارهای استخراج مانند Claymore's Dual Miner یا PhoenixMiner استخراج کنید. برای این کار شما به یک دستگاه GPU با کارت‌های گرافیک AMD یا Nvidia و نرم‌افزارهای محبوب برای استخراج ETC، مانند PhoenixMiner و GMiner نیاز دارید.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مهم برای استخراج در سال 2024 است. Dogecoin قابلیت استخراج با نرم‌افزارهای استخراج مانند CGMiner و EasyMiner که روی پردازنده‌های گرافیکی مانند سری Nvidia GeForce پیکربندی شده‌اند انجام می‌شود. علاوه بر این، برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که برای استخراج به ماینرهای سنگین نیاز دارند، استخراج دوج تنها با گوشی موبایل نیز قابل اجرا است. از این رو با توجه به سادگی فرآیند و روند صعودی که این ارز پیش گرفته، استخراج و خرید دوج کوین می‌تواند یک گزینه عالی برای کسب سود در سال ۱۴۰۳  باشد.

معیار‌های انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

برای اینکه یک ارز دیجیتال مناسب را برای استخراج انتخاب کنید باید جنبه‌ها و معیارهای گوناگونی را مدنظر داشته باشید. به عبارت دیگر بدانید که آن ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد و با توجه به اهداف و محدودیت‌هایی که دارید تا چه میزان می‌توانید از آن سودآوری داشته باشید. برخی از معیارهایی که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید سود خود را استخراج ارزهای دیجیتال افزایش دهید عبارتند از:

سختی استخراج

هر ارز دیجیتالی فرآیندی مشخص و معین را برای استخراج طی می‌کند و سختی استخراج این ارزها با هم متفاوتند. اگر سختی شبکه بالا باشد فرآیند ماینینگ نیز به‌مراتب سخت‌تر می‌شود. این سختی به پیچیدگی‌های محاسباتی و عملیات ریاضی برمی‌گردد که در هنگام  اعتبارسنجی بلوک‌ها باید پاسخ داده شوند. به طور مثال هر هاوینگ که برای بیت کوین انجام می‌شود سختی استخراج آن دوبرابر می‌شود. از این رو سختی استخراج برای ارزهای دیجیتال ثابت نیست و متغیر است.  این موضوع سبب می‎شود سود استخراج کم و کمتر شود. به همین دلیل باید ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که ارزش استخراج کردن را داشته باشد.

مصرف انرژی

استخراج ارزهای دیجیتال به استفاده از انرژی و برق زیادی نیاز دارد. اگر از لپ‌تاپ یا PC  استفاده می‌کنید انرژی زیادی در پردازش CPU مصرف می‌شود و در دستگاه‌های ماینر نیز، برق زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو  توصیه می‌کنیم حتما از دستگاه‌های کم مصرف و بهینه استفاده کنید تا هزینه انرژی مصرفی برای استخراج به صرفه باشد.

 قوانین و مقررات مربوط  به استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال نیز دارای قوانین و مقررات خاص خود است و در هر کشوری می‌تواند متفاوت باشد. برای نمونه، در کشور چین استخراج بیت کوین به طور کلی ممنوع است و فرد استخراج‌کننده با جریمه سنگین روبه‌رو می‌شود. بنابراین، پیش از این که به استخراج ارز دیجیتال بپردازید قوانین مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال در کشوری که زندگی می‌کنید را مطالعه کنید.

چشم انداز سودآوری

مهم‌ترین عاملی که باید برای انتخاب ارز دیجیتال برای استخراج بررسی کنید چشم‌انداز سودآوری آن است. این یعنی ارزهای دیجیتال نوپا و نوظهور که به راحتی  قابل استخراج هستند نمی‌توانند آینده خوبی داشته باشند. بلکه آن ارزهایی ارزش استخراج دارند که  دوام و رشد داشته‌اند  و شما حمایت قاطعی از کاربران آ‌ن‌ها را به وضوح مشاهده می‌کنید. پتانسیلی که برای افزایش قیمت یک ارز دیجیتال در کوتاه‎مدت و بلندمدت قابل تصور است نیز می‌تواند  معیار خوبی برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۱۴۰۳ باشد.

استخراج ارز دیجیتال

ریسک‌های استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال اگرچه روش بسیار سودمندی برای کسب درآمد است اما ریسک‌هایی را نیز به همراه دارد. بنابراین، برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۱۴۰۳ شما باید مزایا و معایب استخراج را در نظر بگیرید و سپس ارزی که کمترین ریسک برای استخراج دارد را انتخاب کنید.

اولین موضوع هزینه‌های مربوط به مصرف برق و انرژی است. ماینینگ یک فرآیند پرهزینه به شمار می آید. مثلا اگر شما یک ماینر خریداری می‌کنید، باید به صورت مداوم آن‌ را ارتقا دهید. در غیر این صورت ماینر خیلی زود بی‌مصرف خواهد شد. علاوه بر این، برای استخراج ارزهای دیجیتال شما باید با سایر کاربران به رقابت بپردازید. در حال حاضر استخرهای بزرگی  وجود دارد و در سطح دولت‌ها و شرکت‌ها این کار را انجام می دهند. بنابراین، باید بدانید رقبای سرسختی دارید و رقابت بسیار سختی بین شما و آن‌ها وجود دارد. به این ترتیب باید از دستگاه های قدرتمند که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند، استفاده کنید.

از طرفی همواره شاهد تغییرات قانونی و خطرات امنیتی برای ارز های دیجیتال نوظهور هم هستیم و برخی از آن‌ها به طور کلی کلاهبرداری هستند. 

همه این عوامل ریسک هایی هستند که باید با توجه به آن‌ها برای  استخراج یک ارز دیجیتال برنامه‌ریزی کرد.

نحوه محاسبه سود استخراج یک ارز دیجیتال

 برای محاسبه سود استخراج یک ارز دیجیتال از چند متغیر استفاده می‌شود:‌

  • ارز مدنظر
  • دستگاه استفاده‌شده
  • نرخ هش دستگاه
  • میزان برق مصرفی
  • هزینه هر کیلو وات ساعت برق
  • کارمزد استخراج
  • و ...

هر کدام از این متغیرها برای محاسبه سود استخراج یک ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از ماشین حساب ماینینگ می‌توانید متناسب با ارز دیجیتال مدنظرتان سود استخراج یک ارز دیجیتال محاسبه کنید.

نتیجه‌گیری

در بین روش های مختلف کسب درآمد از ارزهای دیجیتال اگر چه خرید و فروش آن‌ها جزو ساده ترین ها است؛ اما استخراج ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. در این مقاله لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۱۴۰۳ را نام بردیم که می‌توانند سود بسیار خوبی داشته باشند. به طور کلی، با توجه به هاوینگ بیت کوین که در سال 2024 رخ خواهد داد؛ باید منتظر بازگشت بازار ارز دیجیتال و افزایش قیمت بیت کوین و سایر آلت کوین ها از جمله دوج کوین و کاردانو باشیم بنابراین استخراج رمزارزها می‌تواند روش خوبی برای کسب درآمد باشد.

 

کدخبر: 982493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟