وضعیت پروژه 600 واحدی مسکن ملی واوان اسلامشهر پس از 4 سال اسفبار است +تصاویر

به گزارش رکنا، روز چهارشنبه 25 بهمن ماه 1402 متقاضیان پروژه طرح نهضت ملی مسکن واوان، اسلامشهر مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند و از مسئولان خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار پروژه 600 واحدی واوان و رسیدگی به قصور پیمانکار آریا عمران پارس شدند. این متقاضیان که سال 1398در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و اولین آورده خود را سال 1399واریز کرده و تا امروز 240 میلیون تومان پرداخت کرده اند و قرار بود پروژه دو ساله تحویل شود که با کم کاری شرکت پیمانکار این پروژه هنوز 40 درصد هم پیشرفت ندارد.

گفتنی است، رکنا گزارشی در این خصوص در تاریخ 26 دی ماه 1402 با عنوان «پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر با 40 درصد پیشرفت دهه فجر افتتاح می شود؟» منتشر کرد. طبق این گزارش پروژه 800 واحدی مسکن ملی شهید سلیمانی واوان اسلامشهر به دو پیمانکار، شرکت مآب سازه 200 واحد و شرکت آریا عمران پارس 600 واحد سپرده شد که هم اکنون پروژه 200 واحدی شرکت مآب سازه با 95 درصد پیشرفت آماده تحویل است اما پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس فقط حدود 40 درصد پیشرفت کرده است.

طرح نهضت ملی مسکن واوان اسلامشهر

متقاضیان پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس می گویند، چرا باید آورده بیشتری نسبت به متقاضیان پروژه شرکت مآب سازه، پروژه دیگر واوان بپردازند. زیرا کوتاهی از پیمانکار شرکت آریا عمران پارس است و این شرکت به دلیل بدهی های قبلی خود نتوانسته وام بانکی بگیرد و به همین دلیل پروژه خوابیده است. طبق وعده ها هم قرار بود این پیمانکار تغییر کند اما هنوز تکلیف این پروژه مشخص نیست و جواب روشنی به ما نمی دهند.

یکی از متقاضیان در این خصوص به رکنا گفت: ما روز چهارشنبه به استانداری تهران و وزارت راه و شهرسازی رفتیم اما جواب قانع کننده ای به ما ندادند و یک نفر آنجا نبود که به ما پاسخ روشنی بدهد. وقتی استانداری تهران رفتیم، گفتند به ما مربوط نیست و به وزارت راه و شهرسازی مربوط است و وقتی به وزارت راه و شهرسازی رفتیم، آنها هم گفتند به ما مربوط نیست و به استانداری تهران مربوط است.

این متقاضی در ادامه با بیان اینکه در استانداری تهران حرف های امیدوارکننده ای شنیدیم، گفت: وقتی به استانداری تهران مراجعه کردیم، حق را به ما دادند و پیمانکار را مقصر دانستند و گفتند که قیمت تمام شده را باید با قیمت 1400 با شما حساب کنند و از تابستان امسال فاز به فاز تحویل واحدها را آغاز کنند اما نمی دانیم این حرف به نفع ما است یا به ضرر ما است؟!

این متقاضی در ادامه با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی حرف ها ناامیدکننده بود، گفت: در وزارتخانه گفتند می دانیم پیمانکار مقصر است و تاجاییکه زور ما برسد از او خسارت می گیریم. حرف ما این است، یعنی چی تا جایی که زورمان برسد؟! مگر بین وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران قراردادی وجود ندارد که اگر پیمانکار تخلف کرد از او بازخواست کنند؟

این متقاضی در ادامه گفت: طبق گفته یکی از کارکنان وزارت راه و شهرسازی می خواهند از ما پول بیشتری بگیرند. این در حالی است که بعد از چند سال قصور از پیمانکار است و ما نباید تاوان دهیم. می خواهند ساخت اسکلت را طبق 1400 و مابقی را براساس سال جدید حساب کنند و در آخر می خواهند مبلغ بیشتری از ما بگیرند و سهل انگاری پیمانکار را از جیب متقاضی جبران کنند.

این متقاضی گفت: راست و دروغ ما به خانه هایمان برگشتیم و منتظر هستیم که ساخت پروژه آغاز شود اما وقتی به پروژه سر می زنیم با وضعیتی مواجه می شویم که دو کارگر در یک پروژه 600 واحدی گذاشتند و همه چیز رها شده است.

این متقاضی با بیان اینکه نمی دانیم صدای خود را چگونه به گوش مسئولین برسانیم، گفت: مدام وعده و وعید دروغ می شنویم که تجمع نکنیم. ما بین دو راهی گیر کرده ایم. نه می توانیم امتیاز خود را بفروشیم، نه می توانیم انتظار بکشیم و نه می توانیم امیدوار باشیم.

این متقاضی گفت: وقتی از تجمع باز می گشتیم با صحنه بسیار جالبی مواجه شدیم و عکس هایی از اطراف ساختمان وزارت راه و شهرسازی گرفتم که با شما به اشتراک میگذارم که اصلا در شان ساختمان یک وزارتخانه نبود و بیشتر شبیه انبار زباله ساختمانی و مصالح پروژه های نیمه کاره شهری بود!

او در آخر گفت: حال با این وضعیت آشفته وزارتخانه ای که متولی ساخت و ساز کشور است ، چه انتظاری داریم که انجام پروژه های تحت نظر ایشان منظم و به روز باشد و ....

پروژه نهضت ملی مسکن واوان اسلامشهر

پروژه نهضت ملی مسکن واوان اسلامشهر

پروژه نهضت ملی مسکن واوان اسلامشهر

 *اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است / بیش از 2 هزار خانوار سرگردانند! + فیلم و عکس های تاسفبار

*عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی هشتگرد / پس از 2 سال فقط یک گودال؟! + تصاویر

*پروژه مسکن ملی نصیرشهر فقط یک نام روی دیوار! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی

*پروژه مسکن ملی پردیس گرانتر از واحدهای آماده تمام می شود / پول صاف کردن تپه ها را هم مردم باید بپردازند!

*زندگی متقاضیان مسکن ملی در حال فروپاشی است / به داد متقاضیان مسکن ملی شهرستان دماوند برسید!

*ظلم مسکن ملی رباط کریم به متقاضیان / پیمانکاران با زندگی مردم بازی می کنند

*طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال فقط یک زمین و دیگر هیچ! / شهرداری کازرون بیشترین همکاری را داشته است

*پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر با 40 درصد پیشرفت دهه فجر افتتاح می شود؟

*متقاضیان مسکن ملی پاکدشت پورشه سوار نیستند!+ عکس و فیلم

کدخبر: 972921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟