افتتاح نخستین کارخانه تولید هیدرات‌های ویژه در خاورمیانه

به گزارش رکنا، کارخانه تولید هیدرات های ویژه به عنوان یک طرح منحصر به فرد با دانش فنی بومی شده و نیز دارای ارزش افزوده بالا، با هدف تولید کندسوز کننده اشتعال انواع ساختار پلیمری همچون روکش کابل، مقره های برق و رنگ سازی) در مجتمع آلومینای ایران به بهره برداری رسید.

سرمایه گذاری این طرح، یکهزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم آن، ۱۱۰ نفر است.

همچنین، فاز نخست طرح توسعه واحد فیلتراسیون گل قرمز آلومینای جاجرم با حضور محمدرضا موثقی نیا، رئیس هیات عامل ایمیدرو و محمدرضا حسین‌نژاد دوین استاندار خراسان شمالی افتتاح شد.

فاز نخست طرح توسعه واحد فیلتراسیون گل قرمز (نصب فیلترهای پرس) با هدف استحصال کاستیک از گل قرمز با اضافه کردن شیر آهک، استحصال آب از گل باطله و افزایش ظرفیت ارسال گل قرمز به سد باطله و سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال افتتاح شد.

این طرح در 3 فاز اجرایی می شود و فاز نخست آن، 15 درصد از گل قرمز را استحصال می کند و فازهای 2 و 3 به ترتیب 40 درصد و 100 درصد گل موجود را استحصال خواهد کرد.

در فاز 2 این طرح، نصب فیلتر ketmak»» و خرید و نصب 2 فیلترپرس 10 تن و فاز 3، خرید و نصب 6 دستگاه فیلترپرس 10 تن پیش بینی شده است.

در مراسم افتتاح طرح های مذکور، مصطفی حاج زاده فرماندار جاجرم، حجت الاسلام هادی هوشمند نژاد امام جمعه جاجرم، حسین حاجی بگلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی، عبدالله شه بخش مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران و جمعی از مدیران ارشد ایمیدرو و مجتمع مذکور حضور داشتند.

کدخبر: 972717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟