تبدیل هوا به آب آشامیدنی با نوآوری در انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزار رکنا به نقل از ایسنا، اگر قرار است گرمایش به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد محدود شود، انتشار گازهای گلخانه‌ای باید تا سال ۲۰۳۰ تقریباً به نصف کاهش یابد بنابراین، مایه دلگرمی است که مبتکران همچنان به پیشگامی رویکردهای جدید ادامه می‌دهند و هدف تغییر جهان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر را دست یافتنی‌تر می‌کند.

به‌عنوان مثال، استارت آپ فرانسوی راه‌حلی در مقیاس کوچک و نصب آسان در این زمینه ارائه کرده است که از انرژی خورشید و باد در یک واحد استفاده می‌کند.

استارت آپ آمریکایی سیستمی را اختراع کرده است که از ژنراتورهای بادی با ارتفاع سه متر و بدون قطعات متحرک خارجی استفاده می‌کند.

کالیفرنیا مستعد خشکسالی است. ۲۲ سال اول این قرن، خشکترین دوره ایالت از سال ۸۰۰ تاکنون بوده است که ترس از خشکسالی شدید را برانگیخته است.  استارت‌آپ SolarAquaGrid در حال آزمایش طرحی است که برق تولید می‌کند و تبخیر را کاهش می‌دهد.

پنجره‌های پنل خورشیدی ، منبع انرژی تجدیدپذیر شفاف توسط فناوری Ubiquitous مستقر در کالیفرنیا توسعه یافته است که  می‌تواند انرژی خورشیدی را متحول کند. شیشه به گونه‌ای عمل می‌کند که نور مرئی، چیزی که ما می‌بینیم از آن عبور کند، در حالی که نور ماوراء بنفش و مادون قرمز نامرئی جذب و به الکتریسیته تبدیل شود. این شرکت عنوان کرد که پنجره‌های خورشیدی می‌توانند تا ۳۰ درصد برق مورد نیاز یک ساختمان را تامین کنند.

با توجه به اینکه کمبود آب احتمالاً برای دو سوم جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۵ مشکل‌آفرین خواهد بود، یافتن منابع جایگزین حیاتی است. منبع استارت آپ ایالات‌متحده گزینه‌ای را ارائه کرده است که می‌تواند هوا را به آب تبدیل کند.

فن‌های داخل پنل‌ها، بخار آب را از هوا بیرون می‌کشند که به نوبه خود به آب مایع تبدیل می‌شود و می‌تواند برای استفاده به‌عنوان آب آشامیدنی آماده شود.

این شرکت می‌گوید که می‌تواند نیاز به ۵۴ هزار بطری آب پلاستیکی یکبار مصرف را در طول عمر ۱۵ ساله خود برطرف کند.

کدخبر: 961976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟