ممنوعیت واردات لوازم خانگی بی کیفیت و پرمصرف به کشور

به گزارش رکنا، "علی اکبر محرابیان" در سفر دو روزه به استان خراسان رضوی و در مراسم بهره برداری از کارخانه تولید انبوه الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دائم (BLDC) در شهر مشهد مقدس گفت: فاصله توان مصرفی برق در تابستان و زمستان کشور ایران حدود ٣٣ هزار مگاوات است و این درحالی است که کل مصارف ١٧٠ کشور در کره زمین از ٣٣ هزار مگاوات توان کمتر است.

وی با بیان اینکه بیشترین تفاوت مصرف تابستان و زمستان کشور ما مربوط به مصرف کولر‌ها است، ادامه داد: انجام یکسری اقدامات در کاهش مصرف برق و بهینه کردن آن ارزشمندترین کار در اقتصاد و انرژی کشور است و به راحتی می‌توانیم بخش قابل توجهی از ناترازی‌های انرژی و برق کشور را از این طریق برطرف کنیم چرا که در حوزه انرژی برای تولید برق نیازمند مصرف قابل توجهی سوخت هستیم.

وی ضمن تشکر از همکاری سازمان ملی استاندارد در سال‌های اخیر برای تولید و واردات کالا‌های پربازده لوازم خانگی و غیر خانگی اعم از برقی و گازی اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود بتوانیم مصارف خود را بهینه کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مقرر شده است کولر‌های آبی با درجه انرژی A به بالا تولید شود افزود: با تولید این موتور‌های پربازده سالانه ٣٠٠ مگاوات صرفه جویی در کولر‌های جدید خواهیم داشت و امیدواریم از کاری که شروع شده و در دیگر کارخانجات تولید موتور هم در جریان است حمایت شود تا بتوانیم ناترازی زیاد موجود میان تولید و مصرف برق کشور را از محل صرفه جویی جبران کنیم.

​محرابیان در ادامه یادآورشد: در کولر‌های گازی هم همین برنامه پیگیری می‌شود و در هیئت دولت روز گذشته مصوب شده تا از واردات لوازم خانگی بی کیفیت پرمصرف به شدت جلوگیری شود و این در جهت حمایت از تولید داخلی و واردات کالا‌های با مصرف بهینه است و این درحالیست که واردات برای لوازم مصرفی با دو گرید بالای جدول امکانپذیر خواهد بود.

کدخبر: 953135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟