افتتاح دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران با حضور وزیر صمت

به گزارش رکنا، 100 شرکت ایرانی صادراتی در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، خودرو، مناطق آزاد، صنعت، دانش بنیان و ..آخرین دستاوردهای خود را ارائه می کنند.

در این دور از نمایشگاه شرکت‌هایی از کشور‌ها روسیه، ارمنستان، قزاقستان در قالب پاویون‌ و غرفه های اختصاصی حضور دارند.

همچنین هیئت تجاری از کشور‌های قرقیزستان و بلاروس از نمایشگاه بازدید می‌کنند.

در حاشیه نمایشگاه همایش‌های تخصصی نیز در خصوص موضوعات تجاری و زیرساختی از جمله حمل و نقل، مسائل پولی و بانکی، گمرکی، موافقت‌نامه‌های تجاری، همکاری‌های علمی، گردشگری و دانش بنیان برگزار می‌شود.

برای روز سوم برنامه ریزی شده تا نشست‌هایی رو در‌ رو بین تجار داخلی و تجار خارجی برگزار شود.

نمایشگاه اوراسیا به مدت ۴ روز از ۱۳ تا ۱۶ آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

ضیغمی: نمایشگاه اختصاصی  اوراسیا تجلی گر همکاری کشور ها در چارچوب پیمان های منطقه‌ای

دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲ با حضور شرکت‌های ایرانی و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور وزیر صمت، سفرای عضو اتحادیه اوراسیا  در تهران افتتاح شد.

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صمت در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا گفت :همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی  اوراسیا در دستور  کار این وزارت خانه  و از برنامه های وزارت صمت از سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی  فراهم آورده که تجار و بازرگانان کشورهای مختلف با آشنایی کامل از ظرفیت های اقتصادی و تجاری یکدیگر بتوانند پس از امضای موافقت نامه مذکور سطح همکاری های تجاری را گسترش دهند.

ضیغمی بیان کرد: این نمایشگاه که تجلی گر همکاری خوب کشور ها در چارچوب پیمان های منطقه ای است در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع که شامل ۷هزار متر مربع برای شرکت های ایرانی و ۲هزار متر مربع برای شرکت های خارجی است.

دومین نمایشگاه اختصاصی کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور مقامات کشورهای عضو

افتتاح نمایشگاه اوراسیا

مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به اهمیت بازار ۱۸۰ میلیونی این کشور‌ها برای توسعه صادرات محصولات غیرنفتی و نزدیکی سیاسی و اقتصادی این کشور‌ها با کشورمان و همچنین اتمام موفقیت‌آمیز مذاکرات با اتحادیه مذکور برای انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد در نظر است.

دومین نمایشگاه اختصاصی کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در فضایی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع و با حضور مقامات و شرکت‌ها  در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که با حضور وزیر صمت افتتاح خواهد شد شرکت‌های بزرگ کشورهای عضو حضور دارند.

کدخبر: 952022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟