سفیر عربستان از پروژه تصفیه‌ خانه فاضلاب غرب تهران بازدید کرد

به گزارش رکنا، عبداله بن سعودالعنزی از پروژه تصفیه‌خانه غرب تهران که با تسهیلات ۱۷۴ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی احداث شده است، بازدید کرد و گفت: پیشرفت ۹۶ درصدی این پروژه کار بسیار بزرگی است که ۴ درصد باقیمانده نمی‌تواند در این پروژه خللی ایجاد کند.

وی افزود: بانک توسعه اسلامی مشتاق است تا به همه کشورهای عضو کمک کند و بنده از دیدن این دستاوردها بسیار خوشحال شدم و امیدوارم به زودی خبر راه‌اندازی کامل آن را بشنوم.

محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای استان تهران نیز در این بازدید گفت: طرح‌های زیست‌محیطی مربوط به یک کشور نیست و اثرات منطقه‌ای دارد، به همین دلیل بانک توسعه اسلامی از این طرح‌ها پشتیبانی می‌کند.

اردکانی ضمن ابراز خرسندی از این بازدید و نشست تخصصی، اظهار امیدواری کرد که این بازدید نتایج موثری در جهت تسهیل بازپرداخت وام‌های بانک توسعه اسلامی برای شرکت آب و فاضلاب استان تهران به همراه داشته باشد.

تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران در زمینی به مساحت نزدیک به ۴۵ هکتار در جنوب غرب تهران منطقه «فیروزبهرام» در چهار مدول در حال احداث است و دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب و شمال غرب تهران را زیر پوشش قرار خواهد داد.

​این تصفیه‌ خانه قادر است سالانه ١٩٠میلیون مترمکعب پساب قابل استفاده برای بخش کشاورزی را به چرخه تولید بازگرداند و به عنوان یکی از منابع آبی پایدار شهر تهران نیز به شمار آید.

کدخبر: 950137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟