بازدیــد معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست جمهوری کـارخـانه نـوآوری و صنـایع خــــلاق آمپــر

به گزارش رکنا، در این بازدید پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با معرفی شتابدهندههای مستقر در کارخانه و استارتاپها و چگونگی حمایت از آن‌ها تا تبدیل‌شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان، به و مجموعه‌های حاضر ذیل طرح‌های شهید احمدی روشن و ره نشان مشترک با بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه‌ها به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در مجموعه آمپر پرداخت.

کرمی همچنین به شکل‌دهی به فب لب تخصصی در حوزه هوشمند سازی خودور در کارخانه نوآوری آمپر اشاره و از امکان حمایت‌های معاونت علمی را خواستار شد همچنین از میان استارتاپهای کارخانه اسمارت اینجکشن (دستیار هوشمند تزریق) و ژیکال ( ارتودنسی پلیمری شفاف) ذیل دو شتابدهنده‌ آمپر درایو و آمپر لایف به ارائه توانمندی‌ها و دستاوردها و همچنین دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی خود را مطرح کردند.

در ادامه نیز، مهدی اکبرشاهی مدیر شتابدهنده آمپر درایو به معرفی پروژه‌ها و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه هوشمند سازی خودرو، برقی سازی و ذخیره انرژی مدیریت حرارتی ودستیار هوشمند خودرو در این شتابدهنده پرداخت.

اسدی فرد ضمن استقبال از فعالیت‌های کارخانه نوآوری آمپر گفت: به‌طورکلی و به‌شخصه فضاهایی مانند آمپر که تیم‌های جوان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کنار هم یک ایده‌ای را آغاز و سپس آن را به یک محصول تبدیل می‌کنند و آن محصول را به یک کسب‌وکاری تبدیل می‌کنند را دوست دارم و کارخانه نوآوری آمپر با گزارش ها و دستاوردهایی که دارد و تیم‌هایی که معرفی کرد، مجموعه موفقی است. طراحی فضای جذاب و جمع‌آوری این نیروها و تیم موفق، قطعا یک نظام ارزیابی، منتورینگ و مربی‌گری خوبی می‌خواهد. امید دارم که در سال‌های آتی خروجی‌های بسیار خوبی را از ث مجموعه آمپر در بازار خواهیم داشت.

وی افزود: طبیعتا فرق یک شرکت دانش‌بنیان با شرکت معمولی در تمرکز بر دانشی است که در این‌ها اتفاق می‌افتد. این به این معناست که باید یک موتور نوآوری و تحقیق و توسعه زنده و فعال در این شرکت‌ها وجود داشته باشد. این واحدها قالبا به آدم‌های باهوش، خلاق و آشنا با روش‌های علمی و ایده پرداز نیاز دارند تا بتوانند خروجی و دستاوردهای موفقی داشته باشند. این موضوع در کارخانه نوآوری آمپر دیده می‌شود. اسدی فرد در پایان ضمن تأکید بر زمینه همکاری‌های گوناگون با کارخانه نوآوری آمپر در حوزه معافیت‌های مالیاتی، بیان کرد که ابزارهای موجود در معاونت علمی این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دانشی موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان با سرعت بیشتری بتوانند به بهبود اقتصاد کشور، بزرگ شدن ظرف اقتصاد کشور و افزایش بهره‌وری کمک کند و از مدیران مجموعه آمپر خواست تا ضمن تمرکز بر نیازهای موجود در کشور، با توان هر چه بیشتر در این مسیر قدم بردارند.

شایسته یادآوری است کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دو هزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل ، سلامت و سالمندی ، ای‌تی و اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در حال فعالیت هست.

کدخبر: 930224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟