استفاده از ظرفیت دفتر رهبری و ریاست جمهوری برای حفظ کاربری پادگان ۰۷ خرم‌آباد

به گزارش رکنا از لرستان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با بیان اینکه اعضای استانی شورا از مسائل استان و شهرستان‌ها اطلاع دارند، عنوان کرد: سازمان‌های مرکزی و تهران باید خود را به سمت این نوع حل مساله سوق دهند تا راهکارها به فراخور مشکلات استان ارائه شود و بومی‌سازی حل مسائل در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه خرده‌فرهنگ‌ها در استان‌هایی مانند لرستان وجود دارد افزود: قرارگاه فرهنگ عمومی باید با توجه به این اقتضائات اقدام کند و از طرفی سایر دستگاه‌ها هم قرارگاه را به رسمیت بشناسند تا بودجه‌ها از سوی خود دستگاه اما با نقشه راه قرارگاه هزینه شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی اجتماعی کشور نقشه قرارگاه است، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها قرارگاه فرهنگی اجتماعی است که باید با برش استانی پیش رود و برای عملیاتی کردن این سند پروژه تعریف شود.

وی با تاکید بر تعریف جزییات، اهداف، جوامع هدف و بودجه در برنامه‌های کلی شورای فرهنگ عمومی در لرستان افزود: این شورا نه یک جلسه برای ارائه گزارش؛ بلکه یک قرارگاه و تنظیم‌گر عملیات و اقدامات اجرایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است؛ بنابراین دستگاه‌ها باید بپذیرند همگام با این قرارگاه حرکت کنند.

حجت‌الاسلام خسروپناه بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی استان‌ها باید به سازمان‌های مرکزی خود اعلام کنند در قرارگاه فرهنگی استان به ضرورت حل کدام مساله رسیده‌اند و به مرکز جهت دهند که استان را در چه حوزه‌ای پشتیبانی کند.

قول مساعد معاون اول رئیس جمهور برای تامین بخشی از بودجه‌های شورای فرهنگ عمومی

وی افزود: بودجه‌هایی از محل استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی لحاظ می‌شود و به‌تازگی نیز معاون اول رئیس جمهور در شورای ستاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور نسبت به تامین بخشی از این بودجه‌ها قول مساعد داده است که پس از تخصیص، در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به جریان جنگ فرهنگی و تهدید نسل‌های آینده افزود: ارتباط با جوانان و پاسخ به شبهات آنها ضروری است که در این‌باره برخی فعالان حوزه فرهنگی باید آموزش‌های تخصصی را فرا بگیرند.

حجت الاسلام خسروپناه درباره طرح مطالبه مردم لرستان مبنی بر حفظ کاربری فرهنگی اراضی موسوم به پادگان ۰۷ خرم‌آباد گفت:‌ مسئولان استان در این رابطه جمع‌بندی کنند و چنانچه لازم باشد برای حل این موضوع از ظرفیت‌های لازم مسئول نظامی دفتر مقام معظم رهبری و دفتر ریاست جمهوری استفاده خواهد شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 912263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟