بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستاهای بنه و اونبیربیگلو شهرستان گرمی / افتتاح پروژه آبرسانی به روستای هزان شهرستان انگوت

به گزارش رکنا، درایام هفته دولت، تصفیه خانه فاضلاب روستای بنه و اونبیربیگلو از توابع بخش مرکزی شهرستان گرمی با ظرفیت تصفیه 208 مترمکعب فاضلاب در شبانه روز و با هزینه 185 میلیارد ریال با حضورمعاون استاندار اردبیل، ولی اسماعیلی رئیس کمسیون اجتماعی و نماینده مردم شریف شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان، فرماندار گرمی و سایر مقامات استان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل به همراه معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب و سایر مدیران اجرایی افتتاح شد.

این طرح با هدف تصفیه فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به سد گیلارلو و آلودگی های زیست محیطی برای روستاهای بنه و اونبیربیگلو شهرستان گرمی اجرا شده و در سال افق طرح نیز که سال ۱۴3۰ است، پیش بینی شده جمعیت بیش از 5000نفری این روستا در آن هنگام را زیر پوشش قرار دهد.

این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 3000 مترمربع با ظرفیت تصفیه 208 مترمکعب فاضلاب در شبانه روز احداث و فرآیند تصفیه در آن از نوع لجن فعال با روش SBR و هوادهی گسترده و با حذف نیتروژن بوده، طول شبکه جمع آوری 14600متر با لوله پلی اتیلن  و خطوط انتقال فاضلاب اجرا شده 2300 متر و اعتبار هزینه شده نیز 185 میلیارد ریال است.

در مراسم افتتاح این پروژه ولی اسماعیلی رئیس کمسیون اجتماعی و نماینده مردم شریف شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی با ابراز خشنودی از وارد مدار شدن این تصفیه خانه گفت: این پروژه بسیار مهم و از جهات مختلف محوری است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل نیز با اشاره به ظرفیت مناسب تصفیه در این تصفیه خانه افزود: روش سیستم تصفیه در این پروژه از نوع خاص و به روش لجن فعال می باشد.

وی با اشاره به اینکه ورود فاضلاب این روستاها به محوطه سدگیلارلو مشکلاتی را به وجود آورده بود تصریح کرد: این پروژه در استان اردبیل  به جهت ساماندهی بهداشتی و حفظ محیط زیست در محدوده سد برنامه ریزی شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان اردبیل در ادامه اشاره کرد: پکیج تصفیه فاضلاب در واقع یک تصفیه خانه کامل با تمام واحدهای فرآیندی در ابعاد کوچک است که فاضلاب و پساب را گندزدایی می کند و هرگونه آلودگی درون آن را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه این پکیج ها به گونه ای طراحی شده است که پسابِ آنها قابلیت رسیدن به استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست را داراست و آن را برای تخلیه در طبیعت آماده می نماید.

مهندس سلطانی در ادامه افزود: از جمله مزایای این پکیج ها اشغال فضای کم، راندمان و بازدهی بالا، عدم انتشار بوی بد و نامطبوع در محیط ، دارای استهلاک پایین و قیمت مقرون به صرفه است.

افتتاح پروژه آبرسانی به روستای هزان شهرستان انگوت با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال

پروژه های اردبیل

مدیرعامل شرکت آبفا اردبیل گفت: در روزهای باقیمانده هفته دولت پروژه آبرسانی و ایستگاه پمپاژ در روستای هزان شهرستان انگوت با جمعیت تحت پوشش بیش از 300 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا نعمت سلطانی اظهار کرد: در شهرستان انگوت پروژه‌ آبرسانی به روستای هزان با هزینه 26 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا اردبیل تصریح کرد: در شهرستان انگوت ایستگاه پمپاژ سرچاهی روستای هزان با 26 میلیارد ریال هزینه به بهرە‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ مجموعا 2 لیتر در ثانیه ظرفیت آبرسانی ایجاد می‌کنند؛ افزود: 1 مخزن با ظرفیت 50 مترمکعب، اجرای بیش از 3 کیلومتر خط انتقال و 2400 متر عملیات اصلاح و توسعه شبکه دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه‌ها است.

روستای هزان در ۱۶ کیلومتری دهستان قره آغاج و در غرب انگوت(تازه کند) دشت مغان قرار دارد.

این روستا بالغ بر۶۰ خانوار بوده و دارای آب و هوای معتدل و مناطق کوهستانی می باشد که معروف به روستای انار نیز هست.

سد عمارت که در نزدیکی این روستا واقع شده یکی از بزرگترین سدهای خاکی شمال غرب کشور است.

کدخبر: 924323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟