مراقب سفارش های خود از اسنپ فود باشید / عناوین جدید برای گرانی نان یا کلاهبرداری؟!

به گزارش رکنا، یکی از مخاطبین رکنا که هر روز از سایت اسنپ فود نان سفارش می دهد روز یکشنبه 22 مرداد ماه 1402 به یکباره در فاکتور خود با درج گزینه جدید "مالیات و دیگر هزینه ها" مواجه می شود که پیش از این نبود. آن هم با عنوان "رایگان"!

در این خصوص خبرهایی با عنوان "قیمت نان هم به نرخ روز شد؟ / مالیات بر نان، شگرد جدید گرانی یا کلاهبرداری!" و "قیمت نان توسط اسنپ فود گران شد / بازی با کلمات برای توجیه گرانی نان!" در رکنا منتشر شد.

پس از انتشار این خبرها اسنپ فود از روز سه شنبه 24 مرداد ماه 1402 عنوان "مالیات و دیگر هزینه ها" را از فاکتورهای سفارش نان حذف کرد و عنوان جدید "هزینه خدمات" را افزود و البته هیچ توضیحی در این خصوص ارائه نکرد که چرا بر روی فاکتورهای سفارش نان که تمام هزینه ها از نان، بسته بندی، کیسه پلاستیکی و هزینه ارسال محاسبه شده است، باید هزینه 10 هزار تومانی دیگری به نام "هزینه خدمات" افزوده شود؟

این در حالی است که در برخی سفارش ها که قیمت نان سنگک سنتی ساده 8 هزار تومان است، هزینه خدمات آن 2 هزار تومان بیشتر است و 10 هزار تومان محاسبه شده است. جالب اینکه اسنپ فود عنوان مالیات را هم در فاکتورهای خود قید کرده است اما با عنوان رایگان و هزینه خدمات را برای همه نوع سفارش نان 10 هزار تومان محاسبه کرده است و هیچ گونه توضیحی نداده که این هزینه خدمات برای چیست؟

اسنپ فود

مگر قیمت نان گران شده است که اسنپ فود با تغییر عناوین مختلف، سعی دارد مبلغ اضافه ای از مشتریان دریافت کند؟

اسنپ فود در فاکتورهای سفارش نان، عنوان مالیات را درج کرده است اما در مقابل آن مبلغی وجود ندارد و عنوان رایگان درج شده است، این در حالی است که روز یکشنبه برای عنوان مالیات و دیگر هزینه ها، 10 هزار تومان

حال عنوان مالیات را به خدمات تغییر داده است و همان مبلغ 10 هزار تومانی را در سفارش نان مردم منظور می کند.

چرا؟ چه چیزی در طول یک هفته تغییر کرده است که اسنپ فود با عناوین کلی و غیرشفاف فاکتور صادر می کند؟

چگونه است یک سایت اینترنتی معروف که کل کشور و حتی مسئولان کشور از آن خرید می کنند و سفارش های خود را انجام می دهند، می تواند یک شبه با عناوین مختلف به این راحتی از مردم پول اضافه بدون توضیح مشخص، دریافت کند؟

به نظر می رسد این روزها که مردم به گرانی های ناگهانی بسیاری از کالاها و خدمات عادت کرده اند عده ای دیگر به سواستفاده پرداخته اند و از مردم به عناوین واهی و غیر قانونی به راحتی پول اضافه می گیرند. بنابراین باید هنگام خرید از هر فروشگاه و سایتی حتما به فاکتور و رسید دقت شود تا به بهانه های مختلف مبالغ اضافی دریافت نشده باشد.

مورد اسنپ فود پیش از این به اطلاع مسئولان ذیربط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان امور مالیاتی کشور رسیده است و رکنا منتظر پاسخگویی سازمان های مربوطه است که چرا بر فعالیت اصناف مختلف خصوصا فعالیت مشاغل مجاز در فضای مجازی نظارتی وجود ندارد؟

کدخبر: 920399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟