حکمرانی در عرصه اقتصاد کشور را باید مردمی کنیم/ پنجره واحد صدور مجوزها قابل اصلاح است

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم روز ملی اصناف اظهار داشت: اصناف در تمام دوران انقلاب اسلامی نقش مهمی را بازی کرده‌اند اما ما نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت‌های مردمی و مدنی آنها به درستی استفاده کنیم.

 

وی افزود: حکمرانی در عرصه اقتصاد کشور را باید مردمی کنیم که در این میان اصناف به طور کامل مردمی هستند.

رئیس مجلس ادامه داد: هر فعالیت اقتصادی که اصناف و بخش خصوصی می‌توانند انجام بدهند را نباید دولت انجام دهد.به طوریکه امام (ره) این عمل را شرعا حرام می‌دانستند.

قالیباف در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به پنجره واحد صدور مجوزها، تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه اشتغال مانند گذشته عمل کنیم حذف می‌شویم و اکنون به پیچی رسیده‌ایم که ما نیز باید بپیچیم.

وی افزود: نحوه کار، ساختارسازی، نهادسازی و فعالیت‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اصناف متفاوت شده است و نیروهای جوان در این بخش باید تحول ایجاد کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: در صورتی که اصناف انتظار دارند در حوزه پنجره واحد صدور مجوزها و روش کار و فعالیت‌ سایبری تجدید نظر کنیم هرگز این کار انجام نخواهد شد اما اگر نیازمند اصلاحات متناسب با فعالیت اصناف است این کار انجام می‌شود.

قالیباف گفت: نحوه فعالیت صدور مجوزها در کشور باید سایبری باشد اما اگر اصلاحاتی مورد نیاز است این موضوع قابل انجام است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت جوان زیادی در کشور داریم که اگر به آنها توجه نکنیم تا 10 سال آینده این پنجره نیز بسته خواهد شد و باید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

مرجعیت اصناف برای تایید نهایی مجوزها در پنجره واحد برقرار است

بنابر این گزارش، فخاری استاندار تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: 52 درصد مالیات کشور را اصناف استان تهران پرداخت می‌کنند اما مسائل و مشکلاتی دارند که به معنای بحران نیست و قابل حل است و در تعامل طرفین این مشکل برطرف می‌شود.

وی گفت: سامانه صدور مجوزها مانع پیشرفت و فعالیت اصناف نیست و مرجعیت اصناف برای تایید نهایی مجوزها کماکان برقرار است.

استاندار تهران ادامه داد: سامانه صدور مجوزها فرایند را برای دسترسی مردم کوتاه‌تر می‌کند.

کدخبر: 903205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟