وزیر ارتباطات: خدمات دستگاه‌ های متصل به پنجره دولت هوشمند، الکترونیکی می‌ شود

ایرنا: عیسی زارع پور در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را متصل به شبکه می کنیم اظهار کرد: این کار چند هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی درباره مدیریت سبز در وزارت ارتباطات افزود: یکی از مهم ترین بحث‌هایی که در دنیا در حوزه حفظ محیط زیست مطرح است، هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات است که می تواند منجر به کاهش سفرهای درون و برون شهری شده و از این طریق کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها را در پی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته اتفاق بزرگی که افتاد این بود که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها به آن متصل شده اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می دهند ادامه داد: هدف گذاری امسال این است که ۱۰۰ درصد این خدمات از این طریق ارائه شده و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود یعنی مردم بدون هر گونه مراجعه حضوری و بدون ارسال مدرک و بدون دخالت عامل انسانی خدمات را از دولت بگیرند.

زارع پور یادآور شد: این اتفاق غیر از مزایای دیگری مانند حذف امضاهای طلایی و حفظ کرامت مردم، مزایایی چون کاهش سفرهای غیر ضروری مردم نیز خواهد داشت که حتما منجر به بهبود شرایط زیست محیطی خواهد شد.

کدخبر: 898740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟