وزارت نفت جوابگو نیست / 3 ماه سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی سوخت !

به گزارش رکنا، طبق گفته رانندگان تاکسی های اینترنتی (اسنپ و تپ سی) سهمیه بنزین آنها از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز پرداخت نشده است و علت را که از شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی پیگیری می کنند، این شرکت ها پاسخ روشنی نمی دهند و می گویند مشکل در دست بررسی است.

براین اساس تعلل تقریبا 3 ماهه در شارژ سهمیه رانندگان تاکسی های اینترنتی مربوط به وزارت نفت است یا وزارت کشور؟!

چرا سهمیه بنزین رانندگان اینترنتی از پایان بهمن ماه سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است؟

در این خصوص گفتگوی رکنا با مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور را بخوانید:

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور

مشکل در وزارت نفت است

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ های شهری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا که آخرین پرداختی سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی مربوط به چه زمانی است؟ گفت: آخرین مرحله پرداختی سوخت تاکسی های اینترنتی مربوط به پایان بهمن ماه 1401 است.

ضامنی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر عدم پرداختی سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی از اسفند ماه 1401 به بعد، گفت: تکلیف وزارت کشور این است که بعد از اخذ اطلاعات رانندگان (میزان پیمایش ماهانه رانندگان به همراه اسامی رانندگان واجد شرایط) از شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی، جمع بندی و محاسبه سوخت در وزارت کشور انجام می شود و سپس اطلاعات برای مجموعه وزارت نفت جهت پرداخت سوخت ارسال می شود. بنا به گفته وزارت نفت، در حال حاضر مشکلاتی برای این وزارتخانه با بانک مرکزی ایجاد شده است که باید حل و فصل شود تا مجوز پرداخت داده شود.

متاسفانه سوخت کلیه ناوگانی که مشمول دریافت سهمیه سوخت یارانه ای هستند، هنوز پرداخت نشده است!

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در ادامه تاکید کرد: کار و تکلیفی که برعهده وزارت کشور بوده است، انجام شده و فهرست ها را به مجموعه وزارت نفت ارسال کرده است. وزارت نفت باید در این مرحله اعتبار مربوطه را روی کد ملی رانندگان شارژ کند. متاسفانه این مرحله نه تنها برای تاکسی های اینترنتی که برای کلیه ناوگانی که مشمول دریافت سهمیه سوخت یارانه ای هستند، هنوز انجام نشده است.

ضامنی در پاسخ به این سوال رکنا که چه زمانی مشکل برطرف می شود، گفت: طبق جلسه هفته گذشته که در وزارت کشور برگزار شد، به مجموعه وزارت نفت تکلیف شد تا ظرف 10 الی 15 روز مشکلات خود را حل کنند تا فرآیند پرداخت اجرا شود.

میزان سهمیه سوخت یارانه ای

به گزارش رکنا، به ازای هر لیتر بنزینی که راننده در سفرهای درون شهری طی می‌کند مبلغ 1500 تومان اعتبار به او تعلق می‌ گیرد. این مبلغ مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد که راننده‌ های معمولی استفاده می‌ کنند و قیمت بنزین پایه است. به این ترتیب رانندگان تاکسی‌ های اینترنتی به ازای هر لیتر بنزین مصرفی (تا سقف 300 لیتر) 1500 تومان پرداخت می‌ کنند.

خودروهای بنزینی به طور متوسط در هر 100 کیلومتر نزدیک به ۸.۷۵ لیتر بنزین مصرف می‌ کنند و سقف سهمیه ماهانه در نظر گرفته شده برای آن‌ها 300 لیتر است. به خودروهای دوگانه سوز که به طور متوسط در هر 100 کیلومتر حدود ۵.۲۵ لیتر بنزین مصرف می‌ کنند به صورت ماهانه حداکثر 180 لیتر بنزین با قیمت پایه تعلق می‌ گیرد.

به هر راننده به ازای هر لیتر بنزین که در سفر با تاکسی‌ های اینترنتی مصرف می‌ کند، 1500 تومان سهمیه تعلق می‌ گیرد و میزان بنزین مصرفی فرد به ازای هر 100 کیلومتر 75/8 لیتر محاسبه می‌ شود.

کدخبر: 897953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟