به گزارش خبرنگار رکنا در تبریز، صابر پرنیان، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در همایش مشاوران قانون کار که روز (پنج شنبه) در تبریز برگزار شد، شهر تبریز را هم در عرصه آزادی خواهی و هم در بحث تولید مهد بزرگان و غیرتمندان دانست و گفت: تولید و کسب و کارها عمدتا توسط بخش خصوصی انجام می شود و علی رغم وضعیت ملتهب روانی، ۶۵ درصد علاقه مندان به سرمایه گذاری در استان افزایش پیدا کرده است که نشان از آن دارد که مردمان این استان تمایل به سرمایه گذاری دارند و ما هم باید کمک به افزایش این سرمایه گذاری کنیم که یکی از این راهکارها آموزش است.

وی افزود: حرف آخر را در کیفیت و ماندگاری و اطمینان نیروی انسانی می زند و به عنوان سرمایه بی بدیل و بی جایگزین نقش تمام کننده همه کارها را دارد. 

پرنیان لازمه مسئولیت پذیری مجموعه را آگاهی دانست و افزود: اگر روحیه مسئولیت پذیری بین تمام افراد مجموعه باشد به دنبال آن دلسوزی، مشارکت و اعتماد بین کارفرما و پرسنل نیز اتفاق بیفتد. اگر فرد در یک سازمان متعهد به انجام وظایف خود باشد، وقتی مسئولیت پذیر باشد؛ اعتماد و اطمینان هم پشت سر آن می آید و در شرایط بحرانی بهترین و به موقع ترین تصمیم توسط آن مجموعه گرفته می شود.

 

احداث ۶۰۰ کارخانه جدید در استان

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی دو هزار و ۶۰۰ کارخانه جدید در حال احداث است، افزود: خیلی از سرمایه گذاران هم بازار و هم قوانین را می شناسند؛ ولی کسب و کارهای بزرگ در استان عمدتا به شکل سنتی اداره می شود، اما در دنیا شکل کسب و کارها عوض می شود و بعضی از کسب و کارها بر اساس شرایط جامعه عوض می شود، ما نیز نباید از این مقوله عقب بمانیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید ادبیات مشترک در استان ایجاد کنیم افزود: ادبیاتی که کمک به سرمایه‌گذاری استان، رفع موانع تولید و کمک به رونق کسب و کارها باشد. متاسفانه رتبه کسب و کار استان ۱۳۷ است، یعنی کارها به سختی جلو می رود و سهولت کسب و کار مد نظر ما اتفاق نمی افتاد که این بستگی به روابط بین کارفرما و نیروی کار و روابط بین کارفرما و دستگاه های مختلف، روابط بین جامعه اقتصادی و رسانه و.‌‌... دارد.

پرنیان مقوله تولید را یک کار حرفه‌ای خواند و ادامه داد: هر واحد تولید یک موجود زنده است، متولد می شود، رشد پیدا می کند و چرخه آن بستگی به عوامل آن دارد که اگر مراقبت نشوند آخر سر به مرگ آن واحد منجر می شود. رابطه بین منابع و ارزش افزوده، کارهای تخصصی است که باید نخبگان و تشکل های تخصصی و مشاوران مجموعه ورود پیدا کنند.

وی افزود: امیدواریم که جامعه تبدیل به جامعه ثروتمند شود که لازمه آن گسترش کسب و کارها است که آذربایجان شرقی هم موقعیت اقتصادی دارد و هم نیروی انسانی کافی. ۲۵ میلیون جوان ۱۵ تا ۴۵ سال در استان وجود دارد و نیز جز ۱۰ رتبه اول ذخایر معدنی در دنیا هستیم.

خبرنگار: فاطمه قلی پور گنجه لو

انتهای پیام/

کدخبر: 874174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟