تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به 6 شرکت

به گزارش رکنا از وزارت صمت، در خبری که در برخی کانال‌های تلگرامی پخش شده، ادعا شده است:‌ «وزارت صمت به ۶ شرکت مجوز انحصاری واردات خودرو داده که ظاهرا چون پول ندارند قراره براشون پیش فروش کنه و پول از مردم بگیره بده بهشون وارد کنند و ۲برابر دنیا به مردم بفروشند. حجم پروژه؛ ۷۵هزار میلیارد تومان، ۱۰درصد هم سود کنند که بیشتره می‌شه ۷۵۰۰میلیارد ظرف سه ماه. بدون ریالی آورده! چرا؟»

وزارت صمت در این باره اعلام کرد: این ادعا کاملا کذب است. تاکنون به بیش از ۲۰ شرکت مجوز واردات خودرو داده شده و آنها می‌توانند بدون هیچ مشکلی اقدام به واردات خودرو کنند؛ بنابراین اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت، دروغ است.

ادعای بعدی در این شایعه مبنی بر محاسبه تخیلی سود آن ۶ شرکت نیز نادرست است، چراکه پول متقاضیان در حساب بانکی خود آنها مسدود می‌شود و هرگاه اراده کنند می‌توانند از آن برداشت کنند و از نوبت خرید خودرو خارج شوند. این پول تا زمان قطعی شدن قرارداد خرید خودروی وارداتی در حساب بانکی متقاضی نزد بانک می‌ماند و به واردکننده داده نمی‌شود. این در حالی است که واردکنندگان از یکی دو ماه قبل فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو، انعقاد قرارداد و با پرداخت وجه ریالی، تامین ارز خود را انجام داده‌اند و ارتباط دادن این دو موضوع به یکدیگر ناشی از کم‌اطلاعی از فرآیند واردات بوده است.

کدخبر: 872532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟