مدیرعامل سایپا: دلار ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور قیمت خودرو ثابت بماند؟

محمد علی تیموری تاکید کرد: در خودروهای ما نزدیک به 1500 تا 11700 دلار وابستگی ارزی وجود دارد. این را هم توجه کنید که در 3 سال اخیر قیمت ارز بیش از 1000 درصد رشد داشته است. علاوه بر این قیمت ترخیص کالا از گمرکات ارز 4200 تومانی بود که امسال مبنای قیمتی به ارز نیمایی تغییر پیدا کرده است. در کنار این موضوعات افزایش نرخ دستمزد را هم محاسبه کنید. خودتان قضاوت کنید این رشد ها اتفاق افتاده و نمی توان گفت با همان قیمت های قبلی محصول را تولید و راهی بازار کنید. مسلماً که در این معادله صنعت خودرو متوجه زیان خواهد شد.

تمام خودروها را در بورس کالا می فروشم

فروش خودرو در بورس کالا

وی افزود: در شرایط فعلی که فضا برای فروش خودرو در بورس کالا فراهم شده من تمام خودروها را در بورس کالا می برم. اما باید دقت کنید که این مدل فروش خودرو، گستردگی فروش سامانه من را ندارد. در حال حاضر حدوداً  100 هزار نفر کد بورس کالا دارند که در این بخش باید با سهولت در ثبت نام فضا را برای گستردگی فروش در بورس کالا فراهم کرد.

مدیرعامل سایپا در خصوص مزایای فروش خودرو در بورس کالا برای خودروسازان، گفت: بالای 90 درصد تولیدات ما جاری و از محل پیش فروش فروخته می شوند اما 10 درصد تولیدات به صورت طرح فروش فوری فروخته می شوند که در شرایط فعلی آنها را در بورس کالا عرضه می کنیم. در مورد مزایای فروش خودرو در بورس کالا باید بگویم نخست با افزایش قیمت کارخانه مبلغی گیر خودروساز و  یک مبلغی هم گیر مشتری اصلی می آید چون دلال حذف شده است. این موضوع کمک بزرگی به خودروساز است.

 منبع : تسنیم

کدخبر: 856020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟